چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «هدف‌گذاری تورمی» سیاست جدید دولت و بانک مرکزی برای مهار تورم به شمار می‌رود که قرار است برای نخستین بار در کشور اجرا شود که به گفته کارشناسان با جلوگیری از رشد «پایه پولی» و کنترل نقدینگی قابل تحقق خواهد بود.

تهران - ایرنا - نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین راهکار مبارزه با مفاسد اقتصادی را گماشتن مدیران سالم، دست پاک و متدین دانست و گفت: در برخی از دستگاه‌ها افرادی که کارنامه خوبی ندارند بار دیگر انتخاب می‌شوند این موضوع قبح فساد در جامعه را می‌شکند.

تهران - ایرنا - سیدعباس عظیمی با حکم مدیرعامل بنیاد رودکی به عنوان مشاور مدیرعامل و رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی منصوب شد.

تهران - ایرنا - وزرای خارجه مصر و اردن در گفت و گویی تلفنی نسبت به الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

نوشهر - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر شهرستان رامسر از مرگ یک جوان گیلانی به دلیل سقوط از ارتفاع در جنگل‌های این شهرستان خبر داد.

بجنورد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: اینک ارزش کل علوفه تولیدی از 290 هزار هکتار مراتع این شهرستان خراسان شمالی، 330 میلیارد ریال است.

قزوین - ایرنا - مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: نرخ کرایه تاکسی و وانت بارها در قزوین به ترتیب 25 تا 21 درصد افزایش یافت.

تهران - ایرنا - گزارش جامع قوه قضاییه در خصوص نحوه هزینه کرد سود حساب‌های سپرده دستگاه قضا حکایت از این دارد که کل سود این حساب‌ها در سال 1398، مبلغ 430 میلیارد تومان بوده که از این میزان حدود 400 میلیارد تومان آن هزینه شده است.

خرم آباد - ایرنا - معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: امتحانات پایه دوازدهم از روز شنبه (17 خردادماه) در استان بصورت حضوری برگزار می شود.

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از پنج هزار تفاهم نامه مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف صنعتی، اداری، تجاری و کشاورزی تاکنون ثبت شده است.

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از وجود 60 رشته صنایع دستی در این استان خبر داد و گفت: برخی از این رشته‌ها در معرض فراموشی هستند که تلاش داریم با اجرای برنامه‌ها و اقداماتی، زمینه احیا و رونق دوباره آنها را فراهم کنیم.

بجنورد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: تردد در جاده‌های استان، در تعطیلات اخیر، نسبت به مدت مشابه پارسال 35 درصد کاهش داشت.

مشهد - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز جمعه از کاهش نسبی دمای هوای این استان طی سه روز آینده خبر داد.

ایرنا - گرگان - کبودوال تنها آبشار خزه‌ای ایران واقع در 5 کیلومتری جنوب شرقی شهر علی‌آباد کتول از توابع استان گلستان و در دل جنگل و دامنه کوه هارون قرار دارد.

تهران - ایرنا - مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شناور باری به نام «بهبهان» که روز سه شنبه (13 خرداد) با حمل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام‌القصر عراق بود شب گذشته در کانال آبی «خورعبدالله» و در محدوده آب‌های عراق غرق شد.

تهران - ایرنا - دو روز پس از اعتراض‌های روز سه‌شنبه گذشته در برخی شهرهای فرانسه از جمله پاریس، مارسی، لیون و لیل، بار دیگر جمع زیادی از ساکنان لیل به خیابان‌های این شهر آمدند که به اعمال خشونت پلیس علیه معترضان و استفاده این نیروها از گاز اشک‌آور انجامید.