چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

آستارا - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا گفت: امکانات و زیرساخت‌های موجود جوابگوی افزایش جمعیت ناشی از حضور گردشگران نیست و مسئولان استان باید در اختصاص اعتبار و تجهیزات به آستارا، شمار بالای مسافران و مهمانان را نیز محاسبه کنند تا خدمات گردشگری توسعه یابد.

قشم - ایرنا - کتاب «عکس برگردان» اثر تازه‌ای از ابراهیم کارگرنژاد است که در سال جاری به زیور طبع آراسته شد.

سبزوار - ایرنا - بر اثر 2 حادثه رانندگی در جاده‌های سبزوار هشت نفر مصدوم شدند.

پکن - ایرنا - «آبه شینزو» و «لی که چیانگ» نخست وزیران ژاپن و چین اعلام کردند که برای ساخت واکسن کرونا در مجموع 320 میلیون دلار اختصاص می دهند.

کرمان - ایرنا - مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: تاکنون 21 هزار نفر درخواست بیمه بیکاری کارگران در این استان ثبت شده است.

تهران - ایرنا - شانزدهم خرداد سالروز درگذشت یکی از نام‌آوران عرصه فرهنگ و هنر «نادر ابراهیمی» است که در میان آثار فراوان کتاب دوجلدی «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد» را در مورد امام خمینی (ره) نوشته است.

ایلام - ایرنا - مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ایلام گفت: نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته در چهار شهر این استان برگزار نمی‌شود.

اراک - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: نهال آناناس به صورت کشت بافتی (قرار دادن یاخته با قطعه‌ای از بافت گیاهی در محیط کشت) در نهالستان شهرستان محلات تکثیر شد.

تهران - ایرنا - عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری اینکه ویروس کرونا از طریق مخاط بینی، چشم و دهان منتقل می‌شود، گفت: عینک به دلیل فاصله‌ای که با چشم دارد، منتقل کننده ویروس کرونا نیست.

تهران - ایرنا - - نشست برگزاری آیین بزرگداشت سی و یکمین سالگرد حضرت ارتحال امام خمینی (ره) در افغانستان در قالب وبینار و با مشارکت نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات و تنی چند از شخصیت های اندیشمند دینی و دانشگاهی و علاقه‌مندان به آن حضرت در این کشور برگزار شد.

مشهد - ایرنا - مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد گفت: سومین جشنواره آبگرم خلیل آباد روز جمعه همزمان با روز جهانی محیط زیست افتتاح شد.

بجنورد - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: گران‌فروشی، بیشترین تخلفات اقتصادی اصناف و بازاریان استان را در سال جاری به خود اختصاص داده است.

تهران - ایرنا - مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند و در مسیر شمال به جنوب هراز و چالوس ترافیک سنگین است.

کرج - ایرنا - رییس پلیس راه البرزگفت: تردد وسایل نقلیه به منظور تخلیه بار ترافیکی ازمرزن آباد به سمت کرج یک طرفه شد.

تهران - ایرنا - نتایج نظرسنجی یک اندیشکده معتبر در ازبکستان حاکی است که 74 درصد از مردم این کشور از عضویت ازبکستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا حمایت می‌کنند.

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری با قدردانی از اقدامات بانک مرکزی برای آزادسازی بخشی از منابع ارزی مسدودشده کشور در بانک‌های خارجی، بر تداوم این پیگیری‌ها تاکید و همراهی بیشتر صادرکنندگان را با بانک مرکزی برای تامین ارز واردات مورد نیاز کشور، ضروری دانست.