پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اسلام آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: اصل استکبار ستیزی و مردمی کردن مبارزه با نظام ظالمانه سلطه جهانی یک رکن اساسی در مکتب سیاسی امام خمینی (ره) بود.

بیرجند - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند با اعلام آمادگی برای آغاز فعالیت مجدد آموزشی از 17 خرداد ماه جاری، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور حفظ سلامت دانشجویان تاکید کرد.

تهران - ایرنا - حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: استان‌های مستعد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع همه امکانات پیشگیری و مقابله‌ای خود را بسیج کنند.

نیویورک - ایرنا - رئیس دفتر وزیر خارجه پیشین آمریکا، نحوه برخورد با معترضان تبعیض نژادی در این کشور را مشابه دوران موسولینی در ایتالیا و هیتلر در رم دانست.

شیراز - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طرح آموزش‌های الزامی هنگام ازدواج در دوران کرونا با عنوان " شهر خانواده مجازی" در استان فارس در حال اجراست که در این زمینه زوج‌های جوان در زمان مراجعه به آزمایشگاه ازدواج، برای شرکت در کلاس‌های آموزشی نام نویسی انجام می‌دهند، تمام زوجین بعد از نام نویسی می توانند وضعیت و زمان شرکت خود در کلاس ها را تعیین کنند.

بلگراد - ایرنا - پارلمان کوزوو امروز (چهارشنبه) دولت جدید این کشور را که در صدر آن «آودولا خوتی» از اتحاد دموکراتیک کوزوو قرار دارد با 61 رای موافق از 120 نماینده مجلس، انتخاب کرد.

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: آتش سوزی در انبار تراورس‌های قدیمی خطوط ریلی به طور کامل مهار شده است.

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت: وقت شناسی و اقدام به هنگام بنیانگذار انقلاب اسلامی در واقعه 15 خرداد و پس از آن، رمز پیروزی انقلاب اسلامی است.

شهرکرد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 تن چوب جنگلی از متخلفان و قاچاقچیان در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

شهرکرد - ایرنا - فرماندار سامان گفت: یک مرد میانسال عصر روز چهارشنبه پس از نجات یک کودک که از بستگان خود بود، در رودخانه زاینده‌رود غرق شد.

کرج - ایرنا - به مناسبت سی و یکمین رحلت جانگداز امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد، فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای استان البرز بار دیگر با معمارکبیر انقلاب، شهدا و رهبرمعظم انقلاب درفضای مجازی تجدید میثاق کردند.

خبرهای بیماری امام واقعا برای همه سخت نگران کننده بود.

تهران - ایرنا - وزیر دفاع آمریکا با تصمیم ترامپ برای بکارگیری ارتش برای سرکوب اعتراضات به قتل شهروند سیاهپوست توسط پلیس مخالفت کرد.

تهران - ایرنا - جنگنده های دولت وفاق لیبی مواضع نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر در جنوب طرابلس پایتخت این کشور را بمباران کردند.

مشهد - ایرنا - 120 سال از تولد و 31 سال از ارتحال امام خمینی (ره) می‌گذرد اما انقلابی که به دست امام راحل پایه‌گذاری شد و به پیروزی رسید بیش از چهل سال است که استوار مانده و افکار و اندیشه‌های ایشان همچنان بر دل‌ها حکومت می‌کند.

مشهد - ایرنا - میانگین دمای هوا در مناطق مختلف استان خراسان رضوی طی روزهای ابتدایی هفته آینده همراه با وقوع بارش‌های رگباری نسبت به روزهای پایانی هفته جاری 10 درجه کاهش می‌یابد.