یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در 24 ساعت گذشته دما در شش شهرستان این استان از 40درجه سانتیگراد فراتر رفت.

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی با انتقاد از قرار نگرفتن حوزه بیمه روستایی و عشایری در اولویت کاری فرمانداران گفت: کم‌کاری در بیمه‌های اجتماعی به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.

ساری - ایرنا - سرپرست هیات کشتی مازندران که 19 اسفند ماه پارسال با پایان کار قانونی رییس هیات این رشته ورزرشی کارش را شروع کرد و قرار بود تا برگزاری انتخابات تعیین رییس جدید در این سمت باقی بماند، استعفا کرده است.

یزد - ایرنا - بازپرس ویژه جنایی دادسرای عمومی و انقلاب یزد از دستگیری یک تیم چهار نفره غیربومی که به دلیل اختلافات اقدام به تیراندازی در یزد کرده بودند، خبر داد و گفت: این این حادثه بامداد امروز (یکشنبه) اتفاق افتاد و عوامل انتظامی در یکی از شهرستان‌های استان موفق به شناسایی و دستگیر مجرمان شدند.

کرمان - ایرنا - مربی تیم هندبال مس کرمان گفت: جلال کیانی، حسین جهانی و مسلم زلفی سه بازیکنی که سابقه حضور در تیم ملی هندبال کشور را دارند با تیم هندبال مس کرمان برای شرکت در بازی های فصل بعد قرار داد خود را با این باشگاه به ثبت رساندند.

ایلام - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: طرح بهسازی و آسفالت معابر چهار روستای شهرستان دهلران با اعتبار 17 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار آغاز شده است.

تهران - ایرنا - سعید نجاتی نویسنده، مدرس و کارگردان سینما دبیری چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی را برعهده گرفت.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم به سمت عادی شدن کرونا رفته‌اند و بزرگ‌ترین ترس ما عادی شدن کرونا است که بسیار خطرناک از خود ویروس محسوب می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: با مهیا شدن بستر دولت الکترونیکی توسط وزارت ارتباطات و غیرحضوری انجام شدن کارهای مربوط به سهام عدالت، 14 میلیون ایرانی به بازارهای مالی اضافه شدند.

ایرنا - تهران - جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه به ریاست «محمدباقر قالیباف» تشکیل شد.

خمین - ایرنا - بسته بومی آموزش مهارت‌های زندگی در استان مرکزی روز یکشنبه با حضور معاون امور پیشگیری بهزیستی و جمعی از مسئولان در خمین رونمایی شد.

تهران - ایرنا - 245 نماینده مجلس شورای اسلامی درباره خط مشی مجلس یازدهم در بیانیه‌ای تاکید کردند: اقتصاد و فرهنگ از اولویت های کشور است.

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت تولید، توزیع و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) گفت: شبکه برق، زیر ساخت همه زیرساخت‌ها است بنابراین تاب‌آوری آن بایدجدی گرفته شود.

پکن - ایرنا - پزشکان ژاپنی برای کمک به ایمن نگاه داشتن کادر پزشکی هنگام مداوای بیماران مبتلا به ویروس کرونا، به صورت آزمایشی از فناوری جدیدی به نام «واقعیت ترکیبی» استفاده کردند.

چابهار - ایرنا - وزش بادهای فصلی و موسمی اواخر بهار و تابستان، اقلیم خاص منطقه و جنس خاک (اغلب ریزدانه سیلتی رسی) در شهرستانهای چابهار و دشتیاری سبب پراکندگی گردوغبار و ریزگردها و آلودگی هوا شده و سلامت مردم و توسعه منطقه را در معرض تهدید قرار داده است.

تهران - ایرنا - «بیل دبلاسو - Bill de Blasio» شهردار نیویورک با توجه به آنکه اعتراض‌ها و آشوب‌ها در سراسر آمریکا و از جلمه این شهر به دلیل قتل یک شهروند سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست وارد پنجمین روز خود شده، در ابراز همدردی با جامعه سیاهپوستان و سیستم نژادپرستانه آمریکا گفت: نمی‌توانیم اینگونه ادامه دهیم.