یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ایرنا - مراغه - پیکر مطهر شهید مدافع وطن ستوان سوم تقی بهره‌ور امروز یکشنبه با حضور خانواده شهید و مسوولان شهرستانی تشییع شد. عکس از سجاد عبدی

تهرا - ایرنا - شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) امروز به طور رسمی مرکز تماس سهام عدالت را راه‌اندازی کرد.

یزد - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد گفت: حدود چهار هکتار از عرصه‌های مرتعی مناطق روستای بهدان از توابع بخش آسفیچ شهرستان بهاباد طعمه آتش شد.

تهران - ایرنا - کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی در 1987 میلادی، 31 ماه می را به عنوان روز جهانی بدون دخانیات در نظر گرفتند آنها با این اقدام می‌خواهند تا توجه همگان را به آسیب‌ها و خطرهای استفاده از دخانیات جلب کنند و به بررسی راهکارهایی برای کاهش مصرف این ماده مضر بپردازند.

تهران - ایرنا - نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده تهران مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت منتخبانی که اعتبارنامه آنها مورد تصویب قرار نگرفته است، گفت: پرونده اعتراض به اعتبارنامه این افراد به شورای نگهبان می‌رود.

بیرجند - ایرنا - مسوول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درمیان گفت: استحکام‌بخشی و مرمت برج شمال غربی قلعه فورگ این شهرستان با اعتبار 70 میلیون تومان انجام شد.

تهران - ایرنا - وضعیت بد بدن هنگام نشستن یکی از دلایل رایج کمر درد است و نشستن به حالت خمیده یا قوز کرده می‌تواند فشاری مضاعف به دیسک بین مهره‌های کمر وارد کند.

اهواز - ایرنا - مدیر زراعت جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر گفت: برداشت گوجه‌فرنگی از سطح 350 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین گفت: وضعیت این شهرستان از نظر افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا نگران‌کننده است از این رو نیاز است مردم همچنان توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

شیراز _ ایرنا_ شعار امسال هفته ملی بدون دخانیات «محافظت از سلامت عمومی در برابر ترفندهای صنایع دخانی و بیماری کرونا» اعلام شده است که نشانگر لزوم هوشیاری در برابر این ترفندهاست؛ استفاده از طعم دهنده‌های جذاب و اسانس‌های خاص که برای استفاده جوانان در محصولات دخانی جدید به کار می‌رود از جمله این شگردهاست.

مسکو - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای خواستار تحقیقات دقیق پیرامون قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس این کشور شد و اعلام کرد: نقض پی‌درپی حقوق بشر در آمریکا نگران کننده و باعث تاسف است.

تهران - ایرنا - نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس یازدهم، بن بست را برای ایران و ایرانی بی‌معنا دانست و گفت:: مجلس یازدهم باید نهضتی برای بازگشت مجلس به راس امور ضمن تعامل با دولت محترم و دولت آینده خلق کند.

تهران - ایرنا - سرویس‌های اشتراک فیلم و سریال «نتفلیکس» و «آمازون پرایم» وابسته به شرکت «آمازون» با انتشار پست‌هایی در فضای مجازی از اعتراضات به خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان در این کشور، حمایت کردند.

بندرعباس - ایرنا - روزنامه‌های هرمزگان یازدهم خردادماه99 با تیترهای «تاخیر در افتتاح میدان جدید میوه و تره‌بار بندرعباس جایز نیست» و «تسریع در عملیات احداث بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس» روی پیشخوان دکه‌ها آمدند.

ارومیه - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: 103 هزار و 36 خانوار روستایی و عشایری در استان تحت پوشش این صندوق بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

تهران - ایرنا - عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ویروس کرونا از طریق دست‌آلوده و تماس با سطوح پوست صورت به سرعت قابل انتقال است و افراد به هیچوجه به صورت خود دست نزنند.