دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بررسی بازار خودروی پایتخت در روز جاری (شنبه، 10 خردادماه) حاکی از تداوم روند کاهشی قیمت‌هاست و همچون هفته‌های گذشته خرید و فروش‌ها در حداقل خود است.

ساری - ایرنا - شهردار مرکز استان مازندران گفت: چشم‌انداز مدیریت شهرداری توجه به نشاط اجتماعی وکاهش آسیب‌های اجتماعی است و همسو با این رویکرد ساخت 14کیلومتر جاده سلامت در دستور کار قرار گرفت.

لندن - ایرنا - روسای کمیسیون اروپا و هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه (10 خرداد) با صدور بیانیه‌ای مشترک بر لزوم تلاش جمعی در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکید و از دولت آمریکا خواستند تا درباره قطع روابط خود با سازمان جهانی بهداشت تجدید نظر کند.

تهران - ایرنا - بانک حکمت با هدف ساماندهی نظام بانکی به عنوان نخستین بانک نظامی امروز (شنبه) در بانک سپه ادغام شد، در گام بعدی قرار است چهار بانک و موسسه اعتباری انصار، قوامین، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر نیز فرایند ادغام را طی کنند.

اردبیل - ایرنا - فرمانده انتظامی استان اردبیل از دستگیری 2 توزیع‌کننده داروی خارجی قاچاق در عملیات مشترک کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان مشگین‌شهر خبر داد.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرنظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: حدود 170 تن موادغذایی غیرقابل مصرف و فاسد در سال 98 در این استان امحا شد.

شیراز - ایرنا - مسوول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون گفت: با توجه به اینکه وضعیت این شهرستان به لحاظ ابتلای به بیماری کرونا سفید اعلام شده و همچنین بر اساس دستورالعمل مقام‌های ارشد، اماکن تاریخی و گردشگری این منطقه از نو بازگشایی شد.

تهران - ایرنا - منابع خبری گزارش دادند که درپی شدت یافتن اختلاف میان ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق و محی الدین یاسین نخست وزیر کنونی و رئیس جدید حزب بومی تباران متحد مالزی (برساتو)، ماهاتیر محمد که خودش روزی این حزب سیاسی را بنیاد نهاده بود، از آن اخراج شد و در واقع این امر حکایت از افزایش تنش در ساختار قدرت سیاسی این کشور جنوب شرق آسیا دارد.

تهران - ایرنا - براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون در اردیبهشت 99 مشخص شد، براساس این نظرسنجی برنامه «دورهمی» بیشترین مخاطبان را از بین دیگر برنامه‌ها به خود اختصاص داد.

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت: تلاش می‌کنیم با رفع موانع تولید، مشکلات سرمایه‌گذاران را به حداقل برسانیم تا اقدامات مثبتی را در استان شاهد باشیم.

تهران - ایرنا - تارنمای خبری عدن تایمز گزارش داد که نیروهای عربستان سعودی و کارشناسان آمریکایی بطور سری مراکز خود در شهر مارب را ترک کرده‌اند.

تهران - ایرنا - سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه مجلس در روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه این هفته صحن علنی خواهد داشت، گفت: زمان انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی بستگی به طراحی تغییرات فرم‌ها و تکمیل آنها و محاسبه امتیازات دارد و احتمالا هفته آینده نهایی شود.

تبریز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سهم بسزایی در مقابله با ویروس کرونا و دستگیری از نیازمندان و آسیب‌دیدگان این بیماری داشتند.

لندن - ایرنا - مشاوران علمی دولت انگلیس با اشاره به آمار بالای شیوع ویروس کرونا در این کشور نسبت به آنچه برنامه پرشتاب دولت برای تسهیل قرنطینه در این کشور نامیدند ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند که این روند به ایجاد موج دوم همه‌گیری کرونا منجر خواهد شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: رژیم بی‌مسئولیت آمریکا بعد از ناکامی در انجام وظایفش در قبال مردم خود، همواره به دنبال راه فراری بوده تا افتضاحی که به بار آورده را پنهان کند.

تهران - ایرنا - «کریستوفر نولان» کارگردان مطرح هالیوودی در سکانسی از جدیدترین پروژه سینمایی خود به جای توسل به جلوه‌های کامپیوتری، یک بوئینگ 747 را منفجر کرد.