دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از راه اندازی سامانه تنظیم و کنترل از راه دور دستگاههای سرمایشی ادارات بزرگ پایتخت خبر داد و گفت: در ساعات اوج بار با استفاده از فناوری‌های مبتنی براینترنت اشیا (IOT)، مصرف برق تهران کاهش می یابد.

کابل - ایرنا - رییس شورای عالی مصالحه افغانستان اعلام کرد که تیم مذاکره کننده حکومت برای گفت‌وگو با طالبان آماده است و دیگر بهانه‌ای برای آغاز مذاکرات بین افغانستانی وجود ندارد.

همدان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از بازگشایی گنجنامه و تله کابین ابراز نگرانی کرد و گفت: فاصله‌اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن گردشگری رعایت نمی‌شود و این موضوع برای سلامتی مردم استان نگران کننده است.

تهران - ایرنا - مدیر کشاورزی شهر حسکه در شمال سوریه از نابودی پنج هزار تن محصول گندم و هفت هزار تن جو در این شهر توسط تروریست‌های مورد حمایت ترکیه خبر داد.

تبریز - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با توجه به اینکه محدودیت ها برداشته شده است شاهد افزایش بیماری کرونا در سنین پایین تر به خصوص بین جوانان هستیم.

چابهار - ایرنا - بندر شهیدبهشتی چابهار با ظرفیت بیش از هشت و نیم میلیون تن تخلیه و بارگیری سالانه در روزهای سخت کرونایی همچنان فعال است و در برخی روزها همزمان چند کشتی کالای اساسی پهلوگیری می‌کنند که این مهم رونق تجارت و اشتغال را در بزرگترین بندراقیانوسی ایران و توسعه و آبادانی شرق کشور به ویژه استان محروم سیستان وبلوچستان را نوید می‌دهد. عکس: رستم کریمی‌نژاد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا گفت: 23 نانوا طی 2 ماه گذشته به علت کم‌فروشی و رعایت نکردن بهداشت کار، برای پرداخت 41 میلیون و 21 هزار ریال جریمه، به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ضوابط و شرایط برگزاری آزمون‌های پایان نیمسال تحصیلی را اعلام کرد.

تبریز - ایرنا - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: قوه مقننه باید همواره در کنار مردم بوده و برای رفع مشکلات معیشتی آنها تلاش کند.

تهران - ایرنا - کتاب «اصلاحات و تجربه دموکراسی در دانشگاه» به روایت مصطفی معین و گروه همکاران و به اهتمام پدرام الوندی در سال 1398 به همت نشر نی منتشر و به بازار عرضه شده است.

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: 12 میلیارد ریال از ابتدای سالجاری تاکنون به خانواده زندانیان نیازمند استان کمک شده است.

ایرنا - زاهدان - هفت هکتار از نخلستان‌های روستای چراغان شهرستان راسک در جنوب سیستان و بلوچستان در روزهای پنجشنبه و جمعه دچار حریق شد و خسارت قابل توجهی به کشاورزان منطقه وارد کرد.

تبریز - ایرنا - 10 طرح عمرانی شهرداری منطقه 4 تبریز با هزینه‌کرد 44 میلیارد تومان امروز به صورت همزمان به بهره‌برداری رسید.

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: این نوید را به صنعتگران استان که قطب صنعت کشور است می‌دهیم که 70 تا 80 درصد مشکلات مرتبط با صنعت و معدن استان در شوراهای حل اختلاف و واحدهای طلایه داران صلح و سازش حل خواهد شد.

بندرعباس - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه هرمزگان گفت: آزمون‌های پایان نیمسال تحصیلی جاری این دانشگاه در همه مقاطع به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ساکنان 300 روستای این استان 863 هزار نفری، با تنش آبی روبه‌رو هستند که تلاش داریم تا مشکلات آنان به حداقل برسد.