دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون رئیس قوه قضائیه فضای اقتصادی سالم‌تر و شفاف‌تر در هر کشور را زمینه ساز ایجاد بسترهای سرمایه گذاری داخلی، خارجی و اشتغال دانست.

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: الحاق بازارچه و پایانه مرزی سرو در راستای ساماندهی و ایجاد فضا و محوطه‌ای مناسب برای فعالیت‌های مرزی و گمرکی و در راستای تاکید مقام عالی استان انجام می‌شود.

مهاباد - ایرنا - پیکر مطهر شهید استوار دوم «هادی عبدی» در زادگاهش روستای «ملک‌آباد» از توابع بخش مرکزی میاندوآب تشییع و به خاک سپرده شد. عکس از زین‌العابدین شیخی

ساری - ایرنا - گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای مازندران از ابتدای سالجاری تاکنون نسبت به انسداد و یا جلوگیری از حفر 15 حلقه چاه غیر مجاز اقدام کردند.

تهران - ایرنا - دولت فرانسه اعلام کرد که همه پرسی استقلال جزیره نوول کالدونی (کالدونیای جدید) یکی از مستعمراتش در حوزه اقیانوسیه که قرار بود در شهریور امسال برگزار شود را به دلیل بیماری کرونا به تعویق می اندازد. آیا این اقدام دولت فرانسه در ادامه بهانه تراشی های پی در پی این کشور در طول 167 سال گذشته برای ایجاد مانع در تحقق اراده مردم بومی این مستعمره حوزه اقیانوسیه برای رسیدن به استقلال...

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از انجام اقداماتی در نقاهتگاه آراد کوه (جنوب پایتخت) برای ارتقاء شرایط زیستی سگ های بدون صاحب خبر داد.

پس از انتخاب محمد باقر قالیباف به ریاست مجلس یازدهم، توئیت‌های زیادی در این رابطه منتشر شد و هشتگ‌های #قالیباف و #مجلس_یازدهم در روزهای 5شنبه و جمعه، 8 و 9 خرداد، به ترندهای اصلی توئیتر فارسی مبدل شد. در این توئیت‌ها، طیف‌های مختلف سیاسی در فضای توئیتر به این مساله واکنش نشان داده و نوعی فضای دوقطبی در حمایت و انتقاد از قالیباف شکل گرفته است.

تهران - ایرنا - شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان روز شنبه توافق دولت این کشور و اتحادیه اروپا را در مورد کمک 10 میلیارد دلاری (9 میلیارد یورویی) برای نجات این شرکت از ورشکستگی پذیرفت که بر اساس آن، این شرکت چند مکان فرود ممتاز در فرودگاه‌های مونیخ و فرانکفورت را در اختیار اتحادیه اروپا قرار می‌دهد.

تهران - ایرنا - باز همان داستان قدیمی تکرار شد. ابتدا رسانه آمریکایی از جدیدترین اقدام احمقانه آمریکا علیه ایران پرده برداشت و واشنگتن پست به نقل از منابع خود نوشت که آمریکا قرار نیست، معافیت هسته‌ای ایران در اراک و فردو را تمدید کند البته نیروگاه بوشهر شامل این دستور نمی‌شوند و معافیت بوشهر تا 90روز دیگر پابرجا خواهد بود.

تربت‌حیدریه - ایرنا - مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط دانشگاهی با تمام توان اجرا می‌شود، گفت: با تمهیدات صورت گرفته این واحد دانشگاهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، آماده پذیرش و اسکان دانشجویان است.

ایرنا - یاسوج - منطقه حفاظت شده خاییز بیش از 41 ساعت است که دچار آتش سوزی شده است و همچنان طبیعت بکر، بلوط‌های کهنسال و گونه های زیستی منحصربفردش در آتش می سوزد.

گناوه - ایرنا - رئیس دادگستری دیلم استان بوشهرگفت: در راستای کاهش آسیب ها استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در دستور کار قضات این دادگستری قرار گرفته است.

تبریز - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های اقتصادی منطقه آزاد ارس گفت: سهم تجارت خارجی این منطقه در صادرات غیرنفتی استان افزایش می‌یابد.

بروجرد - ایرنا - نیروگاه تولید برق الماس نیرو در شهرک صنعتی بروجرد با اعتباری بیش از 461 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

گناوه - ایرنا - فرماندار دیلم گفت: باوجود اینکه در طول سه سال گذشته خطوط شبکه‌های آبرسانی این شهرستان اصلاحاتی صورت گرفته اما در شرایط کنونی برای داشتن یک شبکه مطلوب، زیرساخت‌های انتقال به اصلاح اساسی و کامل نیاز دارند.

رشت _ ایرنا_ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: بیماری کرونا همچنان در این استان فعال است مردم به توصیه ها عمل کنند.