دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - با گذشت حدود 100 روز از شیوع کرونا در مازندران با وجود این که حداقل از حدود دو ماه قبل تاکنون روند انتقال این بیماری روند نزولی به خود گرفت، ولی همچنان تمام مناطق این استان در وضعیت برزخی زرد و قرمز قرار دارند.

اهواز - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: فرهنگیان تا 20 خرداد جاری برای ثبت نام تقاضای دریافت مسکن در سایت maskan.medu.ir فرصت دارند.

ساری - ایرنا - نیروی انتظامی مازندران از دستگیری یکی از مسئولان شعب بانکی در غرب استان خبر داد که وام 69 مشتری را برای خودش برداشت کرد.

گنبدکاووس - ایرنا - گرم شدن هوا، آغاز فصل فعالیت پشه خاکی ناقل بیماری پوستی سالک است که هر ساله ساکنان مناطق شمالی گلستان به خصوص کودکان را با گزیدن‌های گاه و بی‌گاه و به جای گذاشتن زخمی همیشگی بر سر و بدن آزار می‌دهد؛ زخم‌هایی که با ادامه روش‌های پیشگیرانه قرار است برای همیشه از صورت و یاد این بچه‌ها پاک شود.

رضوان حکیم زاده امروز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نقش وزارت آموزش و پرورش در مقابله با خشونت‌های خانگی و آموزش مهارت‌های زندگی چیست، گفت: طرح خشونت‌زدایی نهایی شد و با توجه به اینکه وزیر آموزش و پرورش تاکید داشتند که معاونت‌ها بسته خاص تحولی تدوین کنند و راهکارهای سند تحول را به شکل ملموس و قابل اندازه‌گیری اجرا کنند، طرح‌«خوانا» برای ایجاد محیط امن...

دهلی نو - ایرنا - زندگی در اردوگاههای روهینگیا در منطقه کاگس بازار روز به روز سخت‌تر می‌شود. وقوع چندین بلای طبیعی در یکی از آسیب پذیرترین جوامع جهان و در یک منطقه با تراکم جمعیتی بسیار زیاد، نگرانی‌های فراوانی را بوجود آورده است.

ایرنا - تهران - شصت و یکمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی روز شنبه با حضور لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

تهران - ایرنا - عملیات احداث سیل بند منطقه قره‌چشمه روز شنبه با حضور بخشدار مرکزی و مسئولان شهرستان پاکدشت آغاز شد.

مسکو - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، قطع روابط آمریکا با سازمان بهداشت جهانی را ضربه دیگری به همکاری‌های بین‌المللی خواند.

تهران - ایرنا - خواجه عبدالله انصاری عارف فارسی زبان سده پنجم هجری با شبه شعرهای حکیمانه، نثر مسجع و شاعرانه و پیوند با دیگر آثار عارفان، نقش ارزنده‌ای را در تحکیم اشتراکات فرهنگی میان ایران و افغانستان ایفا کرده است.

بندرعباس - ایرنا - معاون بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: بر اساس تصمیم کارگروه آرد ونان استان، قیمت جدید نان در بندرعباس بین 10 تا 23 درصد افزایش یافت.

شیراز - ایرنا - وجود تعداد زیاد چاه های غیرمجاز در فارس و تاثیر آن بر روند تامین آب مورد نیاز کشاورزان، آب شرب و واحدهای صنعتی باعث شد تا شورای حفاظت از منابع آب استان در ادامه برخورد با چاه های غیرمجاز در سال های گذشته، پرشدن 25 درصد چاه های غیرمجاز را به عنوان یک چشم انداز در سال 99 تصویب کند.

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار کرمانشاه بااشاره به شیوع بیماری کرونا در استان بویژه در کلانشهر کرمانشاه هشدار داد و گفت: سلامت مردم درخطر است و وظیفه شرعی و قانونی داریم نسبت به شیوع خطرناک این بیماری به مردم اطلاع رسانی دقیق کنیم.

بندرعباس - ایرنا - تشریح برنامه های خبری مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان روز شنبه درحضور خبرنگاران.

تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برنامه های سال 99 سازمان به لحاظ کمی در مقایسه با سال گذشته 240 درصد رشد داشته است.

تهران - ایرنا - "حازم قاسم" سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: شهادت یک شهروند کم توان ذهنی فلسطینی با شرایط ویژه در قدس اشغالی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی، جنایت و رفتار سادیستی رژیم اشغالگر را تأیید می کند.