دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ایلام - ایرنا - رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام گفت: ثبت‌نام موکب‌های اربعین از 6 خرداد در سامانه موکب‌داران آغاز شده و تا 20 روز قبل از اربعین ادامه دارد.

ایرنا - انزلی - شنیدن صدای سحرانگیز سازی شبیه بشقاب پرنده در سفری به کشور همسایه او را چنان شیفته کرد که در بازگشت به جست و جوی آن بر آمد و سرانجام آن را از دیاری دور تهیه کرد. رضا فتحعلی زاده از چهار سال پیش به شکل خودآموخته نواختن "هنگ درام" را آغاز کرد و از یک سال پیش نیز با تلاش و آزمون و خطا، ساختن آن را فراگرفت و اکنون در کارگاه کوچک خود در شهر ساحلی انزلی به ساختن این ساز مشغول...

شروع به کار مجلس یازدهم و برخی حوادث درباره زنان در نقاطی از کشور بار دیگر بحث تامین امنیت زنان و پشتوانه حقوقی آن را زنده کرد. دولت لایحه ای در این زمینه داده که در رفت و برگشت با دستگاه قضایی هنوز به مجلس شورای اسلامی نرسیده است. مجموعه تحلیل ها و خبرها در این زمینه را در پرونده حاضر می خوانید.

مهاباد - ایرنا - مراسم تشییع پیکر پاک سه شهید مرزبانی که روز گذشته در درگیری با اشرار مسلح در سردشت به درجه رفیع شهادت نایل شده بودند، صبح امروز، شنبه در این شهرستان برگزار شد.

بیرجند - ایرنا - سد مخزنی سیاهو سربیشه در پنجمین پویش هر هفته_الف_ب_ایران روز شنبه با حضور وزیر نیرو در استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

ساری - ایرنا - جمعیت هلال احمر سوادکوه از کشته شدن یک شهروند و زخمی شدن 2 نفر دیگر بر اثر سقوط از کوه هنگام طبیعت‌گردی در این شهرستان خبر داد.

تهران - ایرنا - رقابت‌های لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA از دهم مرداد و در شهر اورلاندو ادامه پیدا خواهد کرد.

اصفهان - ایرنا - وضعیت هوای استان با پیش بینی سه روز آینده و کیفیت هوای کلانشهر اصفهان، شنبه 10 خرداد 99

شهرری ایرنا - مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: برداشت جو از هفت هزار و 800 هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی غیرخویشاوند (سپاس) گفت: این مرکز اکنون در 31 مرکز انتقال خون کشور فعالیت دارد و از اهداکنندگان خون که بین 18 تا 35 سال سن دارند و آمادگی خود را برای اهدای سلول های بنیادی خونساز غیر خویشاوند اعلام کنند، پذیره‌نویسی می‌کند.

تهران - ایرنا - میزان مصرف بخش صنایع کشور روز گذشته (جمعه نهم خردادماه) به چهار هزار و 826 مگاوات رسید.

تهران - ایرنا - با قتل دردناک رومینا شریفی، دختر 13 ساله تالشی، دوباره جای خالی لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت و همچنین لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بیشتر از قبل به چشم آمد.

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: خانمی که شوهر خود را در سال 90 به قتل رسانده و محکوم به قصاص شده بود پس از 9 سال و با بخشش فرزندان از اجرای حکم قصاص، نجات یافت.

تهران - ایرنا - مقام‌های عالی در استرالیا اعلام کردند که درسال جاری میلادی مبلغ 280 میلیون دلار به کشورهای همسایه وکوچک خود در منطقه هند - پاسفیک کمک‌های بهداشتی ارائه می‌کند تا منطقه اطراف این کشور که در خطر گسترش شیوع کروناست قادر به مقابله با این ویروس باشد.

سمنان - ایرنا - زردشدن وضعیت سمنان در شرایط کرونا، بستری بودن 40 نفر به خاطر کرونا، افتتاح ساختمان انتقال خون شاهرود، اقامه نمازعید فطر در شاهرود و میامی، و ثبت 14 وقف جدید، مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

بجنورد - ایرنا - هر چند پس از شیوع ویروس کرونا پروازهای فرودگاه بجنورد کاهش یافت اما مردم خراسان شمالی با برقراری مجدد پروازها، استقبال خوبی از ناوگان هوایی کردند.