دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دستکاری و مرتب کردن نانوذرات کاری چالش‌برانگیز است، برای حل این مشکل محققان به تازگی با ترکیب سامانه‌های میکروسیالی و صوتی ابزاری ساختند که امکان دستکاری نانوذرات را فراهم می‌کند.

تهران - ایرنا - ملی‌پوش پاراقایقرانی ایران به پاس زحمات کادر درمان، مدال طلای قهرمانی آسیا را به خانواده یکی از شهدای سلامت کشور اهدا کرد.

کرمان - ایرنا - مدیر روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان گفت: سلامان بربط و افشین صادقی دو بازیکن ملی پوش هندبال مس کرمان قراردادهای خود را برای فصل بعد این رقابت ها نیز تمدید کردند تا همچنان با پیراهن تیم مس به میدان بروند.

بروجرد - ایرنا - افزایش آمار بیماران مبتلا به ام اس به خصوص در دهه 90 دراین شهرستان نگران کننده است و تا کنون نیز 500 نفر مبتلا به این بیماری در بروجرد شناسایی شده اند.

بندرعباس - ایرنا - ساعت کاری روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان از روز دهم خردادماه با رعایت تبصره 3 ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری از ساعت 7:30 تا 14:30 خواهد بود.

تهران - ایرنا - نقشه راه اعلامی از سوی دولت و مجلس جدید تعامل و همکاری در چارچوب قانون اساسی است. هم اظهار نظرهای برخی نمایندگان مجلس جدید و هم محور اصلی سخنان حسن روحانی در مراسم افتتاحیه مجلس بیانگر این ادعاست. رئیس جمهوری از دوره پیوند و پیروزی سخن گفت و دست اخوت و همکاری به سوی مجلس دراز کرد.

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ما در مقام عمل به امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد فردی و اجتماعی بدهکار هستیم و گواه این موضوع نیز فسادهای موجود در جامعه است.

سبزوار - ایرنا - نزاع و درگیری شامگاه جمعه در حاشیه خیابان جهاد سبزوار دو تن را به کام مرگ کشاند.

ارومیه - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش آذربایجان‌غربی گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا هرگونه آزمون در دوره آموزش ابتدایی و حتی پایه ششم ممنوع است.

بندرعباس - ایرنا - سال گذشته 25 معدن غیرفعال و راکد در استان با مجموع سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 270 نفر فعال شد.

ایرنا - سنندج - پل‌تاریخی گاران مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام (دوره صفوی) بوده و در شهرستان مریوان، کنار جاده مریوان به سقز، کیلومتری 12 جاده گاران واقع شده این پل تاریخی توسط حکام اردلان ساخته شده است و این اثر در تاریخ 25 اسفند 1379 با شماره ثبت 3591 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. (عکاس: سیدمصلح پیرخضرانیان)

مشهد - ایرنا - وزش باد پدیده غالب در مناطق مختلف استان خراسان رضوی طی سه روز آینده پیش بینی شده است.

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: مشترکان حوزه ارتباطات می‌توانند شکایات خود را در خصوص اینترنت و سرعت و مصرف بسته‌های شرکت طرف قرارداد در سامانه https://195.cra.ir/ ثبت کنند.

تهران - ایرنا - مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در جاده قدیم بومهن - تهران، آزادراه پردیس - تهران و آزادراه‌های قزوین - کرج - تهران و شهریار - تهران خبر داده است.

تهران - ایرنا - داور بین‌المللی فوتبال زنان گفت: با وجود مشکلات فراوان و در کنار نگهداری از 2 فرزند خردسال، نه کلاس داوری را از دست دادم و نه از لیست بین‌المللی بیرون رفتم با این وجود بعد از 11 سال قضاوت به حقم در این عرصه نرسیدم.

رضوانشهر - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: حدود 200 خانوار نوغاندار در این شهرستان، سالانه بیش از 5 تن پیله تر ابریشم تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند.