دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - طی حکمی از سوی رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور حسین سرگزی به عنوان مدیر ملی پروژه ارتقای مدیریت جامع منابع طبیعی برای احیای اکوسیستم تالاب بین المللی هامون و حمایت از معیشت‌های جایگزین جوامع محلی معرفی شد.

تهران - ایرنا - انتخاب هیات رییسه پارلمان یازدهم با وجود طیف های کامروا و ناکام اصولگرا نشان از وحدتی دارد که از یک سو می‌تواند با کاستن از مشاجرات سیاسی، توجه نمایندگان را بر حل مشکلات کشور متمرکز کند و از سوی دیگر در صورت آلودگی به ویروس تک صدایی، در عرصه قانونگذاری آسیب‌رسان باشد.

اصفهان - ایرنا - یکی از شاخصه‌های امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ساده زیستی و قناعت بوده که در کنار سایر سجایای اخلاقی و رفتاری و مدیریتی ایشان می‌تواند سرمشقی برای همه به ویژه مسوولان انقلاب اسلامی در همه دوران باشد.

سنندج - ایرنا - ربیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی کردستان گفت: تاکنون حدود 150 خانه ورزش روستایی 40 تا 50 مترمربعی در استان به وسایل ورزشی مختلف تجهیز شده است.

یاسوج - ایرنا - سرپرست تیم اعزامی هوا نیروز ارتش به کهگیلویه گفت: بالگردهای هوا نیروز ارتش تا اطفای کامل آتش در منطقه حفاظت شده خاییز در شهرستان کهگیلویه ماندگار خواهند بود.

روزنامه‌های خراسان رضوی روز شنبه دهم خرداد 1399 مطالب متنوعی منتشر کردند که عنوان‌های برجسته آنها مرور می‌شود.

تهران - ایرنا - یک حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: نگرش افراطی جامعه نسبت به ناموس موجب شده تا چنانچه حتی در جریان یک تجاوز جنسی، فردی قربانی شود، حیثیت و اعتبار خانواده، لطمه جبران ناپذیری بخورد در حالیکه مطابق فتاوای فقها و مستفاد از آیات قرآن در صورتی که فردی قربانی یک تجاوز شود نه تنها مجازات ندارد بلکه متجاوز به اشد مجازات محکوم می‌شود.

مشهد - ایرنا - رییس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این شهر و استان خراسان رضوی از نظر کرونا تغییر وضعیت نداده اند و همچنان آمار بستری شدگان و مرگ و میر بیماری در این استان نزولی است.

مشهد - ایرنا - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نسبت به کمبود آب شرب در استان در پی افزایش مصرف مشترکان شهری و روستایی هشدار داد.

خرم‌آباد - ایرنا - فصل برداشت گندم که می‌رسد تا چشم کار می‌کند در امتداد نگاهت دشت طلایی گندم است، با اندکی درنگ پای صحبت‌های کشاورزان الیگودرزی متوجه می شوی با اینکه اینجا قطب تولید گندم است ولی هنوز تجهیزات پیشرفته‌ای وجود ندارد و لاجرم کشاورزان با ابزاری سنتی کار می‌کنند.

اراک - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: متقاضیانی که در مرحله اول و دوم طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند باید در اسرع وقت نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

تهران - ایرنا - یک روانشناس معتقد است، پیگیری مداوم اخبار ویروس با اثرگذاری ناخودآگاه بر ذهن سبب اضطراب و گاه وسواس‌های فکری و عملی است.

تهران - ایرنا - هر ساله با آغاز کشت دوم در نقاط مختلف کشور شاهد آتش زدن مزارع با هدف از بین بردن بقایای گیاهی هستیم که این کار موجب تخریب محیط‌زیست، از بین رفتن حیات‌وحش، فرسایش خاک، نابودی بانک بذر، افزایش میزان گاز CO2 و افزایش بیماری‌های تنفسی می‌شود.

اراک - ایرنا - رئیس انجمن جامعه شناسی استان مرکزی گفت: ساختار مطلوب در مناسبات اجتماعی و وزن کارکردی حوزه‌های مختلف جامعه پس از کرونا ارتباط مستقیم با رفتارهای منطقی در جریان شیوع این بیماری دارد و باید هدفگذاری محتوایی در امور همگام با مدیریت بحران برا ی آن اندیشیده شود.

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: 113 هزار راننده اتوبوس و سایر مسافربرهای کرایه‌ای بین شهری دارای کد بیمه، از تسهیلات 6 میلیون تومانی کمک معیشتی بهره‌مند می‌شوند.

اهواز - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کارون گفت: باتوجه به نیاز ضروری مردم منطقه غیزانیه به آب، به همت نیروهای بسیج و سپاه این شهرستان، 800 هزار لیتر آب شرب به این بخش ارسال شد.