دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: بهترین رویکرد برای تحقق شعار جهش تولید در دوران پساکرونا تقویت قدرت خرید مردم است.

قزوین - ایرنا - شهرک صنعتی لیا و پارک الحاقی به آن با چالش پساب‌های واحدهای تولیدی مواجه است که بدون هیچ استفاده بهینه در محیط زیست رهاسازی شده و تبعات و آسیب‌های جدیی را به دنبال دارد.

مراغه - ایرنا - نامگذاری امسال به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های شهرستان مراغه در حوزه‌های مختلف است تا زمینه رشد و شکوفایی بیشتر این شهرستان را فراهم و در کنار توسعه منطقه به اشتغالزایی نیز کمک کند.

مهاباد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش اشنویه گفت: 9 هزار و 973 دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان برای دریافت کتاب درسی در سامانه اینترنتی ثبت‌نام کرده اند.

خرم‌آباد - ایرنا - اولین دوره مسابقات مجازی کاتا سبک‌های آزاد کاراته بانوان با شعار در خانه می‌مانیم در لرستان برگزار شد.

تهران - ایرنا - هاوارد هاکس بدون شک از جمله عالیجنابان سینمای کلاسیک آمریکا به شمار می‌آید که به همراه هیچکاک و جان فورد مثلث طلایی هالیوود در 2 دهه درخشان سینمای آمریکا را رقم زدند. هاکس با تولید بیش از 50 فیلم از جمله فیلمسازان پرکار هالیوود نیز محسوب می‌شود که بیش از هر چیز زندگی و میل به زیستن در آثارش جاری بود.

مشهد - ایرنا - میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد روز شنبه دهم خرداد ماه در وضعیت سالم قرار دارد.

پکن - ایرنا - در حالی که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که به دلیل تصویب لایحه قانون امنیتی هنگ کنگ در کنگره چین، جایگاه تجاری این منطقه را لغو می کند پکن با لحنی شدید تهدید کرد با واشنگتن «مقابله» خواهد کرد.

تهران - ایرنا - دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: اکنون به طور متوسط میزان ارزبری هر دستگاه خودرو به یک هزار و 600 تا یک هزار و 700 دلار رسیده است؛ در حالی که تا پارسال بیش از دو هزار دلار بود.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برگزاری امتحانات این دانشگاه به صورت حضوری از هفتم تیرماه آغاز می‌شود و در ابتدا دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سپس مقطع کارشناسی امتحان می‌دهند.

اصفهان - ایرنا - رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان گفت: پنجره واحد از موثرترین بخش‌ها در توسعه دولت الکترونیک در کشور است و بخش خصوصی استان آماده همکاری با دولت برای طراحی و راه‌اندازی آن است.

مشهد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از رییس اتاق بازرگانی ایران خواست رایزنی لازم را در سطح ملی برای تفویض اختیار نحوه تخصیص منابع مالی از محل تبصره 18 قانون بودجه به استانها انجام دهد تا این منابع به نحو بهتری در بین واحدهای تولیدی توزیع شود.

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، 153 روستا در این استان با بیش از 18 هزار و 734 واحد مسکونی بر روی گسل قرار دارند. که از این تعداد به طور تقریبی پنج هزارو 259 واحد مسکونی که 28 درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده‌اند.

تهران - ایرنا - سه هنرمند اسپانیایی یک موزه مجازی راه‌اندازی کردند که آثار هنری برخاسته از حال و هوای روزهای کرونایی را به نمایش می‌گذارد.