دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: در پی شیوع کرونا پس از یک ماه به طور مجدد پلاک‌گذاری دام در حال اجراست اما به کندی انجام می‌شود.

تهران - ایرنا - به گفته یک کارشناس بازار انرژی، در صورتی که واکسن کرونا در جهان ساخته شود می‌توان منتظر نفت 45 دلاری در بازار بود.

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان با بیان اینکه ضمانت‌نامه پیمانکار سابق پروژه آبرسانی به غیزانیه توسط دولت ضبط شد، گفت: این پیمانکار به دلیل افزایش قیمت و هزینه‌ها در اجرای این پروژه ناتوان بود.

تهران - ایرنا - سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که "آنگلا مرکل" صدراعظم این کشور روز جمعه دعوت "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا را برای شرکت در نشست جی هفت که قرار است اواخر ماه ژوئن (خرداد / تیر) در واشنگتن برگزار شود، نپذیرفت.

نیویورک - ایرنا - فعالان ضد جنگ در آمریکا با انتشار اسنادی نشان دادند که گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که با محافل صهیونیستی و سعودی ارتباط دارند، عروسک‌گردان مخفی خیمه شب‌بازی ترامپ علیه ایران هستند.

شهرکرد - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با توجه به شرایط اقلیمی استان گفت: یک هزار و 600 هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

سبزوار - ایرنا - منتخب مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم برای رفع مشکلات اقتصادی با دولت همکاری می کند و رویه مقابله و تضاد با قوه مجریه مد نظرش نیست.

جامعه در حال تجربه یک زیست جدید در شرایط مبارزه ضدتحریمی و ضدکرونایی است. یعنی همزیستی «همه باهم» و کشف مجدد ارزش‌های معطوف به این همبودگی وسیع ملی. درست در همین نقطه بازگشت استعلایی به فرمول طلایی «همه باهم» است که الگوی‌های مردمسالاری در نقطه تأسیس نظام و از آن جمله تأسیس مجلس شورای اسلامی که این روزها چهلمین سالگرد آن را پشت سر می‌گذاریم درخشان‌تر از هر زمان دیگر رخ می‌نماید.

تهران - ایرنا - به رغم تبلیغات گسترده دونالد ترامپ در مورد داروی هیدروکسی کلروکین، مراکز درمانی آمریکا پس از بررسی نتایج این دارو، از تجویز آن به بیماران کرونایی اجتناب کردند.

تهران - ایرنا - روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: آمریکا تصمیم دارد تسلیحات جدید از جمله بمب‌های هدایت شونده به ارزش 500 میلیون دلار به عربستان بفروشد.

اسلام‌آباد - ایرنا - "شهریار خان آفریدی" عضو کابینه دولت فدرال پاکستان و وزیر کنترل مواد مخدر این کشور از ابتلای خود به ویروس کووید -19 خبر داد.

تهران - ایرنا - ریاست امور حرمین شریفین (مسجد الحرام و مسجد النبی) در اطلاعیه‌ای جمعه شب اعلام کرد که درهای مسجد پیامبر (مسجد النبی) از فردا (یکشنبه) بصورت تدریجی بازگشایی می‌شود.

تهران - ایرنا - آمریکا در اقدامی خصمانه به کشورها، بنادر، شرکت‌های حمل و نقل و بیمه گذاران خارجی هشدار داد در صورت ارائه خدمات به نفتکش‌های ایرانی حامل مواد نفتی به ونزوئلا با تحریم رو به‌رو خواهند شد.

تهران - ایرنا - براساس آخرین آمار ارائه شده، شمار نهایی مبتلایان به ویروس همه گیری کرونا در سراسر جهان در بامداد شنبه به 6 میلیون و 9 هزار و 150 نفر رسید.

تهران - ایرنا - یک مقام وزارت دارایی سعودی روز جمعه به خبرگزاری رویترز گفت که پیش‌بینی می‌شود ذخایر ارزی سعودی در ماه مارس (اسفند / فرودین) نیز مانند ماه آوریل (فرودین / اردیبهشت) کاهش یابد.

تهران - ایرنا - عبدالرزاق داوود مشاور امور بازرگانی عمران خان نخست وزیر پاکستان روز جمعه از آغاز تجارت ترانزیتی با افغانستان از بندر گوادر پاکستان خبر داد.