سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در سال جاری 58 کیلومتر از مسیر راه اصلی و پرتردد اردبیل - سرچم زیر روکش جدید آسفالت قرار می‌گیرد.

چابهار - ایرنا - کلنگ ساخت پست 230 کیلو ولت برق گوردیم کنارک ویژه طرح بزرگ گلخانه و پرورش میگو شرکت کشت و صنعت مکران با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مسوولان محلی و فعالان اقتصادی به زمین زده شد.

جیرفت - ایرنا - کشف 771 کیلوگرم مواد مخدر، دستگیری شکارچیان غیرمجاز در جیرفت، تولید انیمیشن شرمیناتور با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی و ردیابی ملخ‌های صحرایی در سطح 1000 هکتار از زمین‌های فاریاب ازجمله اخبار امروز (پنجشنبه) جنوب کرمان است.

آبادان - ایرنا - سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: یک تن موادغذایی فاقد تاریخ مصرف معتبر توسط بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان آبادان معدوم شد.

اصفهان - ایرنا - جمعی از فعالان محیط زیست استان اصفهان عضو " جمعیت پیام سبز " لغو مجوز زیست محیطی طرح برداشت آب در بالادست رودخانه زاینده رود به منظور احیا و محافظت از تالاب بین المللی گاوخونی را خواستار شدند.

اهواز - ایرنا - فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه با هماهنگی فرمانده کل سپاه مقرر شد بخشی از لوله‌های مورد نیاز فاز دوم طرح آبرسانی به غیزانیه از سوی قرارگاه خاتم الانبیا تامین شود گفت: امیدواریم این پروژه هر چه سریعتر به پایان برسد تا مشکل مردم این منطقه برطرف شود.

مراغه - ایرنا - طرح آسفالت‌ریزی مسیر روستای گل‌تپه به جاده ورینجق بطول یک کیلومتر و با اعتبار 5میلیارد ریال امروز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان شهرستان به بهره‌برداری رسید.

مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر گفت وگوی تلفنی کرد و محور مذاکرات دو طرف را همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های انرژی و سرمایه‌گذاری و مبارزه با کرونا تشکیل می‌داد.

بجنورد - ایرنا - رییس اداره بازرگانی سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: تمامی 73 میلیارد و 840 میلیون ریال مطالبه زعفران کاران از نمایندگی خرید حمایتی زعفران پرداخت شده است.

یزد - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی یزد گفت: یک مددجوی محکوم به قصاص نفس بعد از گذشت پنج سال با وساطت و پیگیری شورای حل اختلاف و ستاد دیه استان با اعلام رضایت اولیای دم از مجازات اعدام نجات یافت.

دو لایحه سال‌هاست که در صف انتظار برای تصویب به سر می‌برند: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان. اما چرا این دو لایحه تصویب نمی‌شوند و چه شد که دوباره مطرح شدند؟

در روزهای اخیر شاهد اعتراضات سراسری علیه قطعی آب شرب ساکنین غیزانیه هستیم. اعتراضاتی که با اتفاق روز سوم خرداد و مجروح شدن تعدادی از مردم معترض شدت گرفت. در این گزارش علت وقوع این بحران بررسی می شود.

ایرنا - چابهار - استاندار سیستان وبلوچستان با حضور مسوولان محلی کلنگ عملیات اجرایی پست 230 کیلوولت مجتمع کشت و صنعت و ساماندهی حاشیه نشینی محله چادران شهر کنارک را به زمین زد و از موج شکن تنگ، اسکله صیادی زر آباد و پروژه‌های در دست اجرای چابهار و کنارک بازدید کرد. عکس: رستم کریمی نژاد

تبریز - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر لزوم استفاده از تجربیات گذشته در مدیریت حوادث، گفت: صیانت از جنگل‌ها فقط محدود به مهار آتش‌سوزی نیست، بلکه دستگاه‌ها در حوزه مأموریت خود باید برای پیشگیری از وقوع حوادث نیز اقدام کنند.

اهواز - ایرنا - مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اختصاص 50 میلیون یورو برای تکمیل طرح فاضلاب اهواز گفت: با راه‌اندازی یک شبکه موقت جمع‌آوری فاضلاب در شرق اهواز تا 2 ماه آینده از ورود فاضلاب خام به رودخانه کارون در شرق جلوگیری می‌شود.