سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: مرمت ترک‌های دیوارهای داخلی قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم‌آباد از فردا جمعه نهم خردادماه آغاز می‌شود.

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: از آنجا که خراسان جنوبی از استان‌های حادثه خیز کشور است از جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از بازوان قدرتمند دولت در حوادث، انتظار می‌رود هرچه در توان دارد، نسبت به توسعه ظرفیت‌های هلال احمر در استان اقدام کند.

خرم‌آباد - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه دلفان گفت: 5 هزار بسته کمک معیشتی بین خانواده‌های بی بضاعت و اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا این شهرستان توزیع شد.

مشهد - ایرنا - شکارچیان پرندگان شکاری طی یک هفته اخیر 4.5 میلیارد ریال ضرر و زیان به محیط زیست استان وارد کردند.

تهران - ایرنا - سازمان انرژی اتمی ایران به مناسبت قرار گرفتن نام دو تن از دانشمندان هسته‌ای در فهرست تحریم ایالات متحده آمریکا بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

تهران - ایرنا - حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تبریک به مناسبت انتخاب محمد باقر قالیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، نسبت به تعامل سازنده میان دولت و مجلس یازدهم ابراز امیدواری کرد.

جیرفت - ایرنا - رییس دادگاه عمومی بخش جازموریان از آزادی گروگان 22 ساله اهل هرمزگان در رودبار جنوب کرمان خبر داد و گفت: پس از وصول گزارش نیروی انتظامی مبنی بر ربوده شدن این فرد، زمینه شناسایی آدم ربایان و آزادی گروگان طی 48 ساعت فراهم شد.

قزوین - ایرنا - معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با اجرای نهضت سراسری لکه‌گیری و روکش آسفالت، وضعیت راه های شریانی کشور ترمیم و بهبود پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی صبح پنج‌شنبه در آیین رونمایی از طرح‌های پیشران اقتصاد دیجیتال به صورت ویدئوکنفرانس گفت: موضوع شفافیت و مبارزه با فساد یکی از مسائل مهمی است که از طریق فضای مجازی و سیستم الکترونیک می‌توانیم حریف فساد شویم؛ در غیر این صورت چگونه ممکن است که بتوانیم با فساد با شیوه‌های سنتی مبارزه کنیم؟

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: ایران اسلامی توانست در عین وجود تحریم‌های ظالمانه با امکانات محدود، روزهای سخت کرونایی را پشت سر بگذارد و در مهار این بیماری از بسیاری کشورهای پیشرفته دنیا نیز پیشی بگیرد.

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت که نخستین تالار بورس زیره شمال کشور با همکاری بخش خصوصی و تالار بورس کشور از امروز پنجشنبه در این شهرستان راه‌اندازی شد.

قزوین - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: امروز باید برای انتقال ارزش های دینی و انقلابی خود به نسل جوان از ابزار هنر استفاده کنیم چرا که با توجه به شرایط موجود بهره‌گیری از ابزارهای سنتی نتیجه لازم را نمی‌دهد.

شیرزا - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با توجه به بازگشایی مجدد برخی از صنوف که چندی است به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده بودند و با در نظر گرفتن اینکه این شهرستان هنوز به شرایط عادی بازنگشته است، برای پیشگیری از سرایت این بیماری، رستوران‌ها و کافه‌های جهرم تا 50 درصد ظرفیت خود مجاز به فعالیت هستند.

گنبدکاووس - ایرنا - بهینه‌سازی سایت پسماند شهرستان آزادشهر با ساخت لندفیل جدید برای حل مشکل دفع شیرآبه زباله‌های این مرکز امروز پنجشنبه با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور آغاز شد.

اصفهان - ایرنا - مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمه بیکاری اسفند سال گذشته ناشی از شیوع ویروس کرونا، اوایل هفته آینده به حساب افراد واریز می‌شود.

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: این استان به علت شرایط خاص و ویژه نیازمند توجه ویژه سازمان تامین اجتماعی است.