چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه اعلام کرد: به صورت جدی پیگیر برخورد بامتخلفان در حادثه مرگ یک زن کپرنشین پس از درگیری با ماموران اجراییات شهرداری کرمانشاه هستیم.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نامگذاری سال 1399 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید»، گفت: تحقق جهش تولید منجر به افزایش ارزش افزوده و سرعت پیشرفت کشور می‌شود و صنعت نانو یک صنعت قدرتمند با ارزش افزوده بسیار بالاست.

تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان ورامین گفت: اراضی کشاورزی ورامین، از مرغوب‌ترین اراضی در استان تهران است و اجازه نمی‌دهیم افراد سودجو با تغییرکاربری، کشاورزی شهرستان را با مشکل مواجه کنند.

تهران - ایرنا - تاریکی مطلق در شب، نبود علائم هشدار دهنده در روز و تردد روزانه هزاران خودرو از کمربندی شمالی ورامین - پیشوا باعث شده تا این مسیر 5 کیلومتری، به یکی از خطرناک‌ترین محورهای مواصلاتی استان تهران تبدیل شود و جان مردم در آن به بازی گرفته شود.

رشت - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تمامی تعهدات دولت باید عملی شود و سازمان برنامه و بودجه خود را متعهد به انجام تکالیف می داند، گفت: تمامی پروژه های زمانبندی شده سال 99 در کشور تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به روند افزایشی شیوع بیماری کرونا در این استان گفت: در صورت تشدید بحران کرونا تدابیر خاصی برای کرمانشاه درنظر خواهیم گرفت.

شیراز - ایرنا - با تصویب طرحی 2 فوریتی در شورای اسلامی شهر شیراز، پول نقد به طور کامل از پرداخت کرایه حمل و نقل عمومی این کلانشهر شامل، مترو، اتوبوس و مینی‌بوس حذف و روش پرداخت الکترونیکی جایگزین آن شد.

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی در اینستاگرام به مناسبت روز جهانی ام اس نوشت: به رغم تحریم‌های غیر انسانی بخش عمده داروهای ام اس در کشور تهیه می‌شود.

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: رزمایش مواسات و همدلی که به دستور مقام معظم رهبری در کشور اجرایی شد باید به عنوان یک فرهنگ و ظرفیت برای ساختن ایران اسلامی و رفع مشکلات جامعه تداوم یابد.

تبریز - ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از برگزاری تورهای ارزان گردشگری (فم تور) در تبریز خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: یکی از دلایل اصلی اضافه وزن، چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی، مصرف نان سفید شده در جامعه است و متاسفانه مردم نانی مصرف می‌کنند که به اندازه کافی، سبوس ندارد.

تهران - ایرنا - «صبری بوقادوم» وزیر خارجه الجزایر امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که سرازیر شدن سلاح به لیبی ضمن مسلح کردن گروه‌های تروریستی، امنیت منطقه شمال آفریقا را نیز تهدید می‌کند.

همدان - ایرنا - فرماندار اسدآباد از بهره‌برداری سد نعمت‌آباد در تابستان پیش رو خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز این طرح ملی تامین شده و هم اینک به پیشرفت 94 درصدی رسیده است.

اسلام‌آباد - ایرنا - ارتش پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد: نیروهای این کشور یک فروند پهپاد جاسوسی متعلق به هند را در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر سرنگون کردند.

تهران - ایرنا - فرمانده سپاه کربلای مازندران از توزیع 266 هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه میان نیازمندان خبر داد.

تهران - ایرنا - دولت فرانسه روز چهارشنبه مجوز استفاده از هیدروکسی‌کلروکین برای مداوای بیماران مبتلا به نوع شدید کووید - 19 را از بیم نگرانی‌های سلامتی لغو کرد.