پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ساماندهی نیروی انسانی از مهمترین موضوعات آموزش و پرورش استثنایی است و یکی از راه‌های جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش استثنایی بکارگیری 691 نیروی پذیرفته شده در آزمون استخدامی ماده 28 و 500 نیروی طرحی برای اول مهرماه است.

قم - ایرنا - سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: براثر سه تصادف رانندگی در این استان، 2 نفر از شهروندان جان خود را ازدست‌داده و 9 نفر نیز مصدوم شد.

تهران - ایرنا - تهران با اعزام نفتکش‌های حامل سوخت به مقصد ونزوئلا نشان داد که در دفاع از منافع مشروع خود و البته دفاع از هنجارهای بین المللی، سیاست مقاومت فعال در مقابل هنجارشکنی آمریکا را در پیش گرفته است.

کابل - ایرنا - منابع خبری افغانستان اعلام کردند که روند آزادی 900 زندانی طالبان که قرار بود امروز آزاد شوند، آغاز شده است که 500 نفر از آن‌ها از زندان بگرام آزاد خواهند شد.

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز روز سه شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه امروز با نمایندگانی از کشورهای اصلی تولید کننده نفت درباره اجرای توافق جهانی کاهش تولید و ادامه احتمالی کاهش به میزان کنونی پس از ماه ژوئن، مذاکره می کند.

تهران - ایرنا - یک گروه مدافع حقوق کودکان در هلند هشدار داد که شیوع ویروس کرونا، تاثیر فاجعه‌باری بر حقوق کودکان در سراسر جهان دارد و آنها را در برابر کار اجباری و ازدواج زیر سن قانونی، آسیب پذیرتر می‌کند.

مادرید - ایرنا - سید حسین موسویان پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا و عضو سابق گروه مذاکره کننده هسته ای در نشست مجازی شورای روابط خارجی پنسیلوانیای آمریکا، دیپلماسی، احترام و عدم مداخله را کلید حل مشکلات با ایران دانست.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز توسعه فن‌آوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جهوری، از تشکیل کنسرسیوم متشکل تولیدکنندگان، طراحان و ارگان‌های ذی ربط در زمینه محصولات کلیدی حجاب و عفاف خبر داد.

یاسوج - ایرنا - فرماندار کهگیلویه گفت: 6 هکتار از مزارع گندم منطقه دشت مازه این شهرستان در آتش سوخت.

ایرنا - یاسوج - فوران سه روزه آتش در ارتفاعات خنگ و بنار و قلات گچساران تا کنون افزون بر 300 هکتار از مراتع و جنگل های این مناطق را طعمه حریق کرده است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری ورامین گفت: طی روزهای اخیر با افزایش دمای هوا، احتمال بروز آتش سوزی در مزارع غلات افزایش یافته و لازم است تا کشاورزان پیش‌بینی‌های لازم را برای مقابله با این پدیده را اتخاذ کنند.

ایرنا - یاسوج - تفرجگاه سد شاه قاسم یاسوج یکی از سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد است در پنج کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است. این سد از نوع خاکی است و طبیعت بکر و زیبای اطراف آن میزبان گردگشران و طبیعت دوستان است.

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه آزاد اسلامی را از مسئولان این دانشگاه مطالبه کردند که این امر باید با همراهی و صمیمیت، محقق و برآورده شود.

یاسوج - ایرنا - مسؤول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد برتر مسابقه استانی عکس «قدر در خانه» امروز سه شنبه مشخص و معرفی شدند.

یاسوج - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان زیرساخت های مناسبی برای میزبانی از رقابت ها و رویدادهای ملی در رشته های مختلف ورزشی دارد.

اصفهان - ایرنا - معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه به مواد مخدر کشور تصریح کرد: دنیا برغم دادن شعار "مواد مخدر، دشمن بشریت"، نه در افغانستان به وظیفه خود عمل می‌کند و نه از ایران حمایت لازم را انجام می‌دهد.