پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - معاون موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با شیوع ویروس کرونا، تمامی موزه‌های این نهاد پس از حدود 70 روز بازگشایی شدند و فعالیت خود را از سر گرفتند.

تهران - ایرنا - رییس شورای راهبردی روابط خارجی اظهارات نقل شده از سوی معاون پیشین شورای عالی امنیت ملی در دولت دهم را تکذیب کرد.

تهران - ایرنا - رییس کمیته فنی و توسعه فوتبال گفت: فیفا از ایران درخواست کرده است که 13 آکادمی برتر را در کشورمان به این نهاد معرفی کنیم.

جیرفت - ایرنا - فرمانده انتظامی عنبرآباد از دستگیری شرور مسلح در این شهرستان خبر داد و گفت: در این عملیات چهار نفر از اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

رشت - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از کاهش 34 درصدی ورود به استان در تعطیلات پایانی هفته و عید فطر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ایرنا - زاهدان - محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) روز سه شنبه از پروژه احداث راه‌آهن چابهار - زاهدان بازدید کردند.

تهران - ایرنا - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درگذشت «مرحوم حاج لعیبی جرفی» فرزند شهید معزز «گاطع جرفی» و پدر گرامی شهیدان سرافراز «حمیده، فاطمه و حسن جرفی» و جانبازان والامقام «مریم و نعیمه جرفی» را تسلیت گفت.

تهران - ایرنا - معاونت حقوقی رییس جمهور به برگزاری «همایش ملی برای بزرگداشت و بازخوانی اندیشه‌های استاد امیر ناصرکاتوزیان در حقوق عمومی» همت گمارد، تا از این رهگذر ابعاد اندیشه‌های وی در زمینه بنیان‌ها و سایر عرصه‌های حقوق عمومی مورد واکاوی قرار گیرد.

گرگان - ایرنا - سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: خرید تضمینی گندم در این استان با آغاز فصل برداشت از 297 هزار هکتار اراضی زیرکشت این محصول در 100 مرکز خرید تضمینی گلستان آغاز شد.

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 324 هزار تن کالا و بار در این استان جابجا شده است.

بجنورد - ایرنا - عامل توسعه شبکه ملی دستبافته‌های داری و دستگاهی خراسان شمالی گفت: قیمت فرش دستباف در حالی کاهش یافته که مواد اولیه آن پس از شیوع کرونا، روند افزایشی داشته و این امر سبب گلایه تولیدکنندگان این استان شده است.

بغداد - ایرنا - دولت «مصطفی الکاظمی» به دور از هیاهوی رسانه‌ای و جنجال سیاسی، در حال تغییرات گسترده‌ای در صفوف نظامیان عراق است.

تهران - ایرنا - «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب راستگرای «اسرائیل خانه ما» و وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) با اشاره به شروع محاکمه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم گفت: نتانیاهو برای حل مشکلات شخصی و نجات خود، همه اسرائیل را به یک جنگ داخلی می کشاند.

تهران - ایرنا - کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره انتخاب گل او به الجزیره امارات به عنوان بهترین گل در لحظات پایانی لیگ قهرمانان آسیا گفت: فشار زیادی روی من بود اما خدا را شکر که این گل را زدم و هواداران هم به من لطف داشتند و لقب سوپرمن را روی من گذاشتند؛ واقعا آن بازی و آن گل را فراموش نخواهم کرد.

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: با توجه به نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه پیشگیری، تقویت و بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر موثر است.

مشهد - ایرنا - کارکنان شرکت ایران خودرو خراسان در پاسخ به دعوت مقام معظم رهبری برای کمک مومنانه به مردم، هزار و 400 بسته معیشتی ویژه نیازمندان بخش احمدآباد از توابع شهرستان مشهدآماده کردند و برای توزیع تحویل ناحیه مقاومت بسیج سپاه کمیل دادند.