پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

پکن - ایرنا - تا تکمیل سیستم ناوبری جهانی «بی دو» چین تنها پرتاب یک ماهواره دیگر باقی است به دنبال این پرتاب که قرار است بزودی انجام شود شبکه ناوبری چین قادر به عرضه خدمات ناوبری، زماندهی و ارسال پیامک به کاربران در سراسر دنیا خواهد بود.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و امور اقتصادی پارک فناوری پردیس از امضای تفاهم‌نامه احداث ناحیه نوآوری پردیس خبر داد و گفت: این مرکز به عنوان پیشران آینده اقتصاد کشور و جایگزین منابع نفتی است.

تبریز - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر تکمیل مرحله نخست طرح سامان‌دهی مجموعه فرهنگی مقبره‌الشعرای تبریز تا 15 تیر ماه تأکید کرد و گفت: با تکمیل این بخش، امکان استفاده گردشگران از این مجموعه فراهم می‌شود.

تهران - ایرنا - پلیس تهران در دو عملیات جداگانه 66 دستگاه خودروی احتکار شده را در حوالی خیابان میرداماد و میدان انقلاب کشف کرد.

تهران - ایرنا - پزشکان دانشگاه پزشکی بیمارستان عمومی وین اولین پیوند ریه روی یک بیمار مبتلا به کرونا در اروپا را با موفقیت انجام دادند.

بندرعباس - ایرنا - رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: آتش‌سوزی در خردادماه سال‌جاری، 248میلیارد ریال به کشاورزان این استان خسارت وارد کرد.

مشهد - ایرنا - رییس ایستگاه شماره 30 سازمان آتش نشانی مشهد گفت: حریق یک واحد مسکونی در آپارتمانی هفت طبقه در بلوار امیریه مشهد مهار شد.

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: تا پایان شهریور ماه سال جاری 77 کلاس احداث شده توسط بنیاد برکت در قالب 43 طرح آموزشی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

خرم‌آباد - ایرنا - فرمانده انتظامی لرستان گفت: 2 آدم ربا در کمتر از 24ساعت در خرم‌آباد دستگیر شدند و گروگان به آغوش خانواده اش بازگشت.

بندرعباس - ایرنا - مدیر اداره بنادر ودریانوردی شهید باهنرگفت: صادرات محصولات و کالاهای غیرنفتی از طریق کانتینرهای یخچالی در 2 ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته افزایش 150 درصدی داشته است.

تهران - ایرنا - کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما در هفتمین جلسه خود تصویب کرد: به شرکت‌های پخش که در سال 98 حداقل دو فیلم اکران کرده باشند و سینماهای بخش خصوصی، لابراتوارها و استودیوهای صدا که پرسنل خود را در سال 99 اخراج نکرده باشند معادل سه برابر 23 درصد سهم کارفرما در لیست بیمه دی ماه سال 98 کمک بلاعوض شود.

اهواز - ایرنا - معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از افزایش ظرفیت سه برابری پمپاژ آب شرب به 36 روستای تابعه بخش غیزانیه همزمان با پایدارشدن شبکه طی 20 روز آینده خبر داد.

تهران - ایرنا - در اردیبهشت ماه شاخص کل فرابورس به ارتفاع 11 هزار و 113 واحدی رسید تا با 29 درصد رشد نسبت به فروردین‌ماه، روند مثبت خود را تداوم بخشد و بازدهی خود را از ابتدای سال به 69 درصد برساند.

تهران - ایرنا - دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: متاسفانه افراد زیادی برای تعطیلی لیگ نقشه می‌کشند.

کرمانشاه - ایرنا - استاد اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه در باره تاثیرات بحران شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد دنیا و ایران معتقد است که اگرچه این بحران تاثیرات منفی بر حوزه اقتصادی داشته است اما نباید اقتصاد را تعطیل کرد چرا که تعطیل کردن اقتصاد کار غلط و اشتباهی است اما باید در کنار فعال و باز نگه‌داشتن اقتصاد، شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز رعایت شود.

قم - ایرنا - نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم روز سه‌شنبه در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار و در آن بر ابلاغ برنامه‌های جهش تولید به دستگاه‌های استانی و رفع مشکل کمبود برق شهرک صنعتی شکوهیه برای 10 سال تاکید شد.