پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ایرنا - اهواز - غیزانیه در قلب منطقه نفتی اهواز واقع شده است با حدود 300 حلقه چاه؛ در شرق اهواز پیش از این 96 روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود 80 روستا با حدود 30 هزار نفر رسیده است. قرار گرفتن یکی از بزرگترین کانون‌های ریزگرد در اطراف، مشکلات زیست محیطی ناشی از نشت نفت از لوله‌ها تنها بخشی از مشکلات ساکنان این منطقه است اما مشکل بزرگتر آن کمبود...

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه شازند گفت: هفت هزار و 450 بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه در نقاط مختلف توزیع شد.

اهواز - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: واحدهای تولیدی و خدمات فنی و مهندسی اطلاعات توانمندی های خود را در سامانه «توانیران» ثبت کنند.

زنجان - ایرنا - رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: 10 هزار و 837 نفر در این استان واجد شرایط برای رای دادن در پنجمین دوره از انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر هستند.

اراک - ایرنا - مسوول انجمن سینمای جوان استان مرکزی گفت: فیلمبرداری فیلم کوتاه حرفه‌ای (دوال پا) از تولیدات این نهاد هنری از روز سه‌شنبه در اطراف شهر طبس آغاز شد.

تبریز - ایرنا - تفاهم نامه همکاری دو جانبه میان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی و دانشگاه آزاد اسلامی استان، با موضوع «تاسیس مدرسه عالی مهارتی اقتصاد دیجیتال» و با هدف آموزش مهارت های تخصصی مورد نیاز بازار کار و کارآفرینی در حوزه فاوا با محوریت اقتصاد دیجیتال، به امضا رسید.

تهران - ایرنا - عصر روز گذشته شهرداری تهران اعلام کرد که طرح ترافیک از امروز اجرایی خواهد شد و در ساعات پایانی شب اجرای این طرح به درخواست وزیر بهداشت بازهم لغو و مقرر شد تا شنبه 10 خرداد ماه در ستاد ملی کرونا این موضوع مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

سنندج - ایرنا - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه 42 منطقه حفاظت شده کشور در زاگرس واقع شده است دارد، گفت: یک هزار میلیارد ریال اعتبار در قانون بودجه امسال برای صیانت از زاگرس اختصاص یافت.

اهواز - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با توجه به شیوع کرونا در سال جاری تاکنون بیش از 2 میلیون و 604 هزار تن از کشتی‌های حامل کالاهای اساسی با رعایت توصیه‌های بهداشتی در بندرامام (ره) تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه 32 درصد رشد داشته است.

تهران - ایرنا - رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: ملخ‌ها بومی شهرستان هستند و هیچ ملخی به شهرستان پردیس هجوم نیاورده است.

زنجان - ایرنا - معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: طی چهار روز اخیر آسمان این استان غبارآلود بود اما کیفیت هوا در وضعیت هشدار قرار نگرفت.

بوشهر - ایرنا - رئیس پلیس فتای استان بوشهر گفت: 30 نفر از انتشار دهندگان شایعه‌ها درباره ویروس کرونا در فضای مجازی این استان شناسایی و تحویل دادسرا شدند.

اهواز - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: تمام بازیکنان ما استرس ابتلا به بیماری کرونا را دارند و این موضوع روی عملکرد بازیکنان در زمین نیز تاثیرگذار خواهد بود.

تهران - ایرنا - پرویز بهرام از جمله برجسته‌ترین و پیشکسوتان دوبله و صداپیشگی در ایران است که آثار متعددی از سینمای کلاسیک تا مستند جاده ابریشم و سریال مختارنامه از جمله مهمترین نقش‌آفرینی‌های او به شمار می رود. وی علاوه بر سینما در تئاتر و رادیو هم حضور داشت اما عمر فعالیت هنری بهرام در سینما و به دلیل عشق و علاقه‌اش به هنرهفتم بسیار بیشتر بود.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بررسی‌های اولیه برای تعیین علل و عوامل وقوع آتش‌سوزی منطقه خائیز تنگستان حکایت از دخیل بودن گردشگران در ایجاد این حادثه گسترده دارد.

تهران - ایرنا - خبرگزاری سوریه (سانا) از انتقال محصول گندم کشاورزان مردم منطقه اشغال شده راس العین در حومه شمال استان حسکه این کشور توسط نیروهای ترکیه و تروریست های مورد حمایت آنها به داخل خاک ترکیه خبر داد.