جمعه 13 مهر 1403

ایستادگی امام خمینی در برابر قدرت‌های استبدادی، ایران را به کشور باثبات تبدیل کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایستادگی امام خمینی در برابر قدرت‌های استبدادی، ایران را به کشور باثبات تبدیل کرد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: امام خمینی (ره) با همراهی مردم در برابر تمام قدرت‌های استبدادی و استکباری دنیا ایستاد که نمونه بارز آن، پیروزی در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس بود و این مقاومت‌ها ایران را به کشوری مستقل و باثبات، تبدیل کرده است.

فتح‌الله حقیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا، اظهار داشت: بعد از رحلت جانگداز امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان جانشین بر حق ایشان در برابر تمام هجمه‌های دشمنان، ایستادگی و کشتی انقلاب را هدایت کردند.

وی، ایران را کشوری مستقل و باثبات خواند و تصریح کرد: امروز سردمداران استکبار و استبداد در برابر بیماری کرونا عاجز بوده و مدعیان دفاع از حقوق بشر به جایی رسیده‌اند که وحشیانه‌ترین اقدام را در انظار عمومی با مردم انجام می‌دهند.

حقیقی با بیان اینکه امام خمینی (ره)، رهبری نهضت مردم ایران را بر عهده گرفت و انقلاب اسلامی را در سال 57 به پیروزی رساند، گفت: در طول تاریخ و به‌ویژه در دهه‌های اخیر، کمتر انقلابی پیدا می‌شود که در قبل، حین و بعد از پیروزی در برابر دشمنان، مقاومت کرده و به مشکل برنخورد.

استاندار زنجان اظهار داشت: میلیون‌ها ایرانی هنگام ورود امام (ره) به کشور از ایشان استقبال کرده و سال‌ها عاشقانه گوش به فرمان ایشان بودند و شخصیت ایشان به‌گونه‌ای بود که میلیون‌ها نفر از مردم ایران از سراسر کشور در مراسم تشییع پیکر ایشان شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران، امروز نیز عاشقانه گوش به فرمان رهبر انقلاب، جانشین بر حق امام خمینی (ره) بوده و در برابر تمام زورگویی‌ها ایستادگی کرده و از حقوق مظلومان عالم، دفاع می‌کنند.

حقیقی افزود: امام (ره) برای تشکیل حکومت و نظام اسلامی، رای و نظر مردم را مورد توجه قرار داده و تمام نهادهای لازم برای اداره یک حکومت اسلامی را در همان ابتدای پیروزی انقلاب در کشور ایجاد و مستقر کردند.

استاندار زنجان در خصوص 15 خرداد، گفت: در این روز، مردم ایران اسلامی با قیام خونین خود در شهرهای قم، تهران، ورامین و دیگر شهرها ضمن فداکاری برای حفظ جان امام (ره)، شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی خاطرنشان کرد: شاید اگر آن اتفاق در 15 خرداد نمی‌افتاد، مشکلات زیادی در مسیر اهداف امام (ره) و نهضت انقلاب پیش می‌آمد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*