چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از وقوع یک مورد حادثه آتش سوزی در بیمارستانی در مرکز تهران در دقایق پایانی شب گذشته خبر داد.

به دنبال وقوع حریق در هتلی در حومه مادرید، پایتخت اسپانیا، حدود 200 نفر از مهمانان و پرسنل این هتل تخلیه شدند و گزارش‌ها حاکیست که این حادثه، مصدومی نداشته است.

آزادی یکی از معروف‌ترین جنایتکاران ایتالیا پس از 25 سال از زندان، موجی از خشم و انزجار را در میان جامعه ایتالیا برانگیخت.

وزیر آموزش و پرورش در بوشهر گفت: مدرسه کانون حیات و یادگیری، شکل دهنده شخصیت و جایگاهی برای ساختن آینده است و همه دستاوردهایی که در عرصه های مختلف به دست می آید از مدرسه نشات می‌گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، گفت: اولین سفیر زن را امام خمینی (ره) تعیین کرد. پس از آن، این موضوع به محاق رفت تا هنگامی که در دولت دکتر روحانی، آقای ظریف پای این موضوع ایستاد و هم‌اکنون پنج سفیر زن موفق در کشور وجود دارد.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 172 میلیون و 910 هزار و 966 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 717 هزار و 320 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم نظارت دقیق و پیشگیرانه برای بحث ایمنی و الایندگی صنایع اطراف تهران تاکید کرد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افزایش غلظت آلاینده «ازن» و برقراری شرایط ناسالم هوا برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت طی امروز (14 خرداد ماه) پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش‌های پراکنده در برخی نقاط شمال کشور، از وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور خبر داد.

بیماری همه‌گیر کووید - 19 به شهرها آسیب زیادی وارد کرده است، اما هنوز برای توسعه پایدارتر مناطق شهری فرصت عظیم سرمایه‌گذاری وجود دارد. پیش بینی می‌شود، رشد هوشمند اقلیمی به تولید 7 تریلیون دلار سرمایه‌گذاری کمک و تا سال 2030 می‌تواند 144 میلیون شغل جدید ایجاد کند.

با آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در کشور، سوالات زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد اعم از اینکه افراد دارای سابقه کرونا می توانند واکسن تزریق کنند، شرایط تزریق واکسن در مبتلایان فعلی کرونا چیست، آیا امکان ابتلا به بیماری کووید 19 بعد از تزریق نوبت اول وجود دارد و...

یک کارشناس و فعال صنفی در حوزه آموزش و پرورش به تبیین اولویت‌ها و مطالبات دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و تاکید کرد که معیشت معلمان باید در قالب لایحه قانون مدیریت خدمات و عدالت در پرداخت دنبال شود نه در قالب رتبه‌بندی که هدف اصلی‌اش ایجاد انگیزش و رقابت و افزایش توانمندی معلمان است.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید19 در واکنش به ادعای اخیر در فضای مجازی مبنی بر خاصیت آهنربایی به دنبال تزریق واکسن‌های کرونا، با تاکید بر اینکه هیچکدام از واکسن‌های موجود، در ترکیب خود آهن ندارند، گفت: متاسفانه برخی افراد که با نفس واکسیناسیون مخالف هستند دنبال سوژه‌هایی عوام پسند برای القای نظر غیرعلمی خود به مردم هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به برنامه‌های حوزه مسکن در سال 1400 گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با سپاه، بسیج، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان امضاء کردیم بیش از 50 هزار مسکن برای مددجویان‌مان در سراسر کشور ساخته می‌شود.

دبیر شبکه‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور ضمن بیان اینکه تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی یکی از اصلی‌ترین موضوعات کلانی است که باید مورد توجه دولت آینده قرار بگیرد، می‌گوید: اگر مساله تغییرات اقلیمی مورد بی‌توجهی قرار گیرد در دهه‌های آینده با مهاجرت سیل عظیمی از جمعیت کشور مواجه خواهیم شد.

دکتر زالی گفت: مغناطیسی شدن پس از واکسیناسیون کرونا مبانی علمی ندارد.