چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: شب گذشته در محور بیجار به دیواندره دو تصادف خونین به وقوع پیوست که بر اثر آن متاسفانه 3 تن از هموطنان ما در دم فوت کرده و 7 نفر به شدت مصدوم شدند.

با تشدید موارد ابتلا به نوعی عفونت نادر موسوم به "قارچ سیاه" در هند نگرانیها در مورد کمبود داروی این بیماری افزایش یافته است.

وزیر بهداشت گفت: وقتی که مسئولیت وزارت بهداشت را به دوش گرفتم شاید اولین فرمایش مقام معظم رهبری در یک جلسه خصوصی، دغدغه ایشان در مورد کاهش جمعیت در سال‌های آینده بود. این فرمایش بسیار هوشمندانه و دغدغه‌ای بسیار به‌جا بود.

فرمانده انتظامی پایتخت از انهدام سه باند سلاح های جنگی آمریکایی خبر داد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران از فعالیت 43مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی و غیر خودرویی در تهران خبر داد و گفت که تا 10 روز آینده تعداد این مراکز به 80 مرکز افزایش خواهد یافت.

شمار تلفات وقوع طوفان تائوکتا در هند به بیش از 90 تن افزایش یافت.

در پی وقوع حادثه رانندگی در جنوب پاکستان دست کم 13 تن کشته و تعدادی دیگر مصدوم شدند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو امریکا با نقشه‌برداری از پایه‌های ژنتیکی دیابت نوع یک، نقش سببی پیش‌بینی‌کننده‌ای برای انواع سلول‌های خاص در بیماری دیابت نوع یک، بیماری که بیش از 1.6 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است را شناسایی کردند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور به مخدوش کنندگان پلاک خودرو آخرین اولتیماتوم را داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از کنترل آتش سوزی جنگلهای گچساران خبر داد.

در میان همه چرایی‌های مربوط به پایین آمدن نرخ جمعیت در سال‌های اخیر آنچه به وضوح روشن است، کمرنگ شدن تمایل به ازدواج و زادآوری و نیز ناباروری در زنان و مردان به علت مشکلات جسمی و اقدام به باروری در سنین بالاتر است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:: ساعات بعد از ظهر امروز (30 اردیبهشت ماه) در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و جمعه (31 اردیبهشت ماه) علاوه بر این مناطق در برخی نقاط آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: دشمن دنبال این است که انتخابات ما پرشور برگزار نشود اما کور خوانده است، مردم ایران هم پرشور خواهند آمد و هم با تاثیر می‌آیند.

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد، 25- هیدروکسی‌ویتامین دی3 درمانی موثر برای بهبود کمبود ویتامین دی بدن است.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 165 میلیون و 568 هزار و 854 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 431 هزار و 786 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

حیوانات نباید برای برآورده کردن نیازهای ما تمام زندگی خود را در اسارت باشند، محققان معتقدند، حیوانات در باغ‌وحش زودتر می‌میرند، مجبور به انجام حرکات نمایشی و در واقع اسیر می‌شوند.