سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

شیرهای دریایی کالیفرنیا با سرعتی بی‌سابقه در اثر سرطان می‌میرند و دلیلش هم احتمالا هزاران بشکه مواد شیمیایی سمی است که ده‌ها سال پیش در اقیانوس آرام انداخته شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق یک تانکر سوخت 30 هزار لیتری در اتوبان شهید رجایی خبر داد.

سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد احکام جدید مستمری‌بگیران این سازمان صادر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش شمار فوتی‌ها در بخش کرونا بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد.

آخرین وضعیت از آمار تعداد مبتلایان، بیماران بستری و فوت شدگان در فارس نشان‌دهنده تداوم موج چهارم کووید -19 و قربانی گرفتن این ویروس از میان کسانی است که در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی غفلت می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس از آغاز مرحله چهارم رزمایش کمک‌های مومنانه در این استان خبر داد.

تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان امروز (جمعه) در حالی از 150 میلیون مورد گذشت که شمار مبتلایان جدید طی روزهای گذشته به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

معاون دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور از فعالیت 360 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور خبر داد و گفت: اکنون همه شهرهای بالای 50 هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند هستند.

همزمان شدن ماه مبارک رمضان و ایام شدت گرفتن شیوع کرونا در کشور، روزه داری و چگونگی آن را به پرسش این روزهای مردم بدل کرده است.

شمار جمعیت آپارتمان‌نشین شهرها در حالی رو به افزایش هست که متاسفانه هنوز هم بسیاری از آپارتمان نشینان، با شرایط سکونت در آپارتمان سازگاری ندارند و اجبار در پذیرش این نوع سکونت مغایر با فرهنگ و نگرش جامعه سنتی و نا آشنا به قوانین و فرهنگ آپارتمان نشینی محیط های آپارتمانی را به فضایی تنش زا تبدیل کرده است.

مقامات جزیره «اولاند» در سوئد به شهروندان و گردشگران هشدار داده‌اند به لاشه مرده نهنگی که در آب‌های ساحلی غوطه‌ور است نزدیک نشوند چرا که هر لحظه امکان انفجار و از هم پاشیدن آن وجود دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: با همکاری بسیج سازندگی و سپاه 50 هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سال 1400 ایجاد خواهد شد.

خبرگزاری پلیس در اطلاعیه‌ای، خبر منتشر شده در فضای مجازی درباره دستگیری و بازداشت جانشین انتظامی خوزستان را تکذیب کرد.

یک مرد هندی مبتلا به کرونا در حالی که کشورش با بحران شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، تصمیم گرفت تا مراسم ازدواج خود را برگزار کند و این در حالیست که بسیاری از خانواده‌ها در شرایط کنونی مراسم فوق را به اجبار به تعویق انداخته یا لغو می‌کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام اظهاراتی مبنی بر چینی بودن واکسن کووایران برکت را رد کرد و گفت: واکسن کووایران برکت کاملا ایرانی است.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته، 407 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و با این احتساب مجموع جان باختگان این بیماری به 71 هزار و 758 نفر رسید.