سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تشریح آخرین وضعیت شیوع کووید -19 در استان فارس، تاکید کرد که با وجود کاهش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها، هنوز موج چهارم شیوع این بیماری به پایان نرسیده و همچنان 14 شهرستان فارس در شرایط فوق حاد یا قرمز قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در فاز اول واکسیناسیون کرونا، 3894 نفر از گروههای هدف در این شهرستان واکسن دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با اعلام هشدار بحران کمبود آب در استان، از کاهش قابل توجه میزان ذخایر آب در مخازن سدهای فارس خبر داد.

نتایج یک بررسی چاپ شده در نشریه لانست نشان میدهد: گروه‌های قومی جنوب آسیا در انگلیس طی موج دوم شیوع کروناویروس بیش از سایر گروه‌های اقلیت قومی در معرض خطر عفونت، ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -19 و مرگ ناشی از آن قرار داشتند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که واکسیناسیون علیه کووید -19 در مقابله با همه سویه‌های جهش یافته این ویروس، منجمله سویه‌ی هندی تاثیرگذار است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور درخصوص نحوه فعالیت سامانه ملی دیده بان توضیحاتی ارائه داد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد در استان فارس از موفقیت ماموران آگاهی این شهرستان در دستگیری گروگانگیر و رهایی گروگان هفت ساله خبر داد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق توافق صورت گرفته با معاونت قضایی دیوان عدالت اداری تکلیف احتساب سوابق خدمتی معلمان دانشسراهای کشور تعیین شد.

رئیس پلیس بین الملل ناجا از استرداد سه متهم به قتل به کشور خبر داد.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور با اشاره به اجرای ترویج مناسب سازی فضاهای عمومی و شهری برای تردد معلولین و جانبازان از تخصیص اعتبار برای مناسب سازی فضاهای عمومی در شهرهای پایلوت با جمعیت کمتر از پنجاه هزار نفر با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

صندوق بازنشستگی کشوری با همکاری شرکت امدادخودرو ایران، در قالب بسته دوازدهم طرح یاری، «خدمات امداد خودرو» را با تسهیلات 10ماهه و همراه با تخفیف به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق ارائه می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران از ارایه تحلیل نتایج فاز اول تست انسانی واکسن کووپارس به سازمان غذا و دارو طی امروز و فردا خبر داد و گفت:

شهردار تهران می‌گوید مجموعه زیر نظر او، از ابتدای شیوع کرونا در کنار سایر دستگاه‌ها در خط مقدم مقابله با این ویروس قرار داشت و با اینکه در امر ضدعفونی کردن شهر، تهیه و توزیع اقلام مؤمنانه و... در صف مقدم بود، اما از این شیوع به واسطه لطمه خوردن و کاهش درآمدهایش، ضررهای زیادی دید. حالا با چراغ سبز دولت برای خرید و وارادات واکسن از سوی شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، زمزمه‌های ورود شهرداری...

کارشناس هواشناسی کردستان با اشاره به انتقال بخشی از گردوغبار کشورهای عراق و سوریه به آسمان استان اعلام کرد که طی بعد از ظهر امروز وزش باد شدید بوده و در محدوده هشدار است.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر این‌که حمایت از تولیدکنندگان پوشاک از اولویت‌های این بنیاد است، گفت: بهره‌برداری از این 6600 طرح باعث ایجاد 23 هزار فرصت شغلی در 1200 منطقه محروم کشور شده است.

مشکل اساسی در تامین انسولین، مطالبات چندین ماهه داروخانه ها از بیمه ها، مشوق های بیمه ای برای نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه ها، ارایه مجوز به 12 فرآورده طبیعی کمک کننده در بهبود علایم کرونا، ماجرای یک شربت گیاهی ضدکرونای حاوی تریاک و... از جمله مباحثی بود که در نشست خبری امروز سازمان غذا و دارو مطرح شد.