سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به ارائه گزارش برخورد با متخلفین تزریق واکسن در شهرداری تهران به مردم و شورای شهر تاکید کرد.

رییس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا از آغاز به کار مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک در چهار استان کشور خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: فاز اول واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال از امروز نهم اردیبهشت در درمانگاه شماره یک (ولیعصر) آغاز شده است.

آیین توزیع 100هزار بسته معیشتی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، فرماندهان انتظامی و مدیران دستگاههای اجرایی در شیراز برگزار شد.

رئیس انستیتو پاستور ایران، بی‌توجهی به محدود کردن و ابتلای افراد زیاد در جوامع را عامل اصلی جهش ویروس در دنیا دانست و گفت: به هر میزان که بیماری کنترل شده و تعداد افراد مبتلا در منطقه کمتر شود، قطعا جهش‌های کمتری در ویروس را شاهد خواهیم بود.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر پنجشنبه (9 اردیبهشت 1400) دو میلیون و 479 هزار و 805 نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز 71 هزار و 351 نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون و 938 هزار و 64 نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی 10 روز اخیر (31 فروردین تا 9 اردیبهشت 1400) بطور متوسط هر ساعت...

استاندار زنجان گفت: شرایط استان نسبت به چند هفته قبل بهتر شده است.

بنابر آمار منتشره مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در طول 24 ساعت گذشته، 385 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 71 هزار و 351 نفر رسید.

بر اساس نتایج مطالعه جدید، دو یا چند مورد از عوامل خطرزای بارداری ممکن است سال‌ها بعد از تولد خطر ابتلا به مشکلات روانی کودک را افزایش دهد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ششمین دوره ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران (همسر) این صندوق از 10 اردیبهشت ماه خبر داد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بر لزوم تزریق واکسن به مسئولان برای اطمینان‌بخشی به مردم تاکید کرد.

صبح امروز بر اثر عبور ماتاتو (نوعی وسیله نقلیه در کنیا) از مانع و برخورد شاخ به شاخ با کامیون سه نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: 18 تا 80 ساله‌ها می‌توانند واکسن مشترک ایران و کوبا را دریافت کنند.

پنجمین جلسه درمان را پشت سر گذاشته که متوجه تماس‌های مشکوک خانم روانشناس با همسرش می‌شود. با وجود آنکه درمان را قطع می‌کند اما باز هم تماس‌ها تمامی نداشتند، حتی گفت‌وگو هم کارساز نشده تا جایی که مجبور می‌شود موضوع را از مراجع مربوطه پیگیری کند. بعد از این اتفاق، نسبت به روانشناسان بدبین می‌شود و پشت دستش را داغ می‌کند تا دیگر به مشاور مراجعه نکند.

از آن روز که ویروس کرونا که بعدها به عنوان کووید -19 نامیده شد، اولین قربانیانش را از میان شهروندان چینی انتخاب کرد! نزدیک 15 ماه می‌گذرد؛ شاید آن روز کمتر کسی فکر می‌کرد این تک یاخته میکروسکپی، عالمگیر شده و آسیب‌های عمیق جسمی و روحی بر انسان و ابعاد مختلف زندگی جوامع بشری برجای گذارد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه سایر ارگان‌ها برای جلوگیری از تلف شدن جوجه‌های یک روزه در مرز باید اقدام کنند، گفت: با تشکیل قرارگاه مقداد فرماندهی مرزبانی ناجا، از ورود 2 هزار و 100 نفر از اتباع هندی، پاکستانی و افغانستانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هندی در مرزها جلوگیری شده است.