سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مرحله دوم طرح واکسیناسیون کووید19 پاکبانان شهر همدان، صبح جمعه 10 اردیبهشت انجام شد. بیش از 50 درصد پاکبانان همدانی در مرحله اول و دوم، واکسن کرونا دریافت کردند. با توجه به اینکه پاکبانان شهرداری در مواجه مستقیم با نظافت محیط شهری و زباله‌ها هستند جزء مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند و به همین دلیل در اولویت واکسیناسیون قرار دارند.

هند اکنون با بیش از 18.7 میلیون مبتلا پس از آمریکا دومین کشوریست که بالاترین تعداد مبتلایان به کووید 19 را در جهان دارد و در حال حاضر آمار روزانه ابتلا در این کشور به بیش از 380 هزار مورد جدید رسیده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از کشف 35 دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به ارزش 8 میلیارد و 260 میلیون ریال خبر داد.

تجزیه‌وتحلیل اولین مدفوع نوزاد، معروف به مکونیوم نشان می‌دهد که کمبود برخی از مواد بیوشیمیایی و روده‌ای که به‌طور معمول در مدفوع مشاهده می‌شود، با خطر آلرژی، اگزما و آسم کودکان مرتبط است.

پلیس آلمان روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که یک کارمند زن در یک مرکز درمانی معلولان در شرق شهر "پوتسدام" در رابطه با قتل چهار نفر در این مرکز درمانی بازداشت شده و تحت بازجویی قرار دارد.

دبیر کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی مدیریت بیماری کرونا از تمدید یک هفته ای محدودیت های کرونایی شهرهای قرمز و نارنجی خبر داد.

پرونده «آهن مکان» پس از 27 سال تعیین تکلیف و در این دوره مدیریتی با پیگیری‌های انجام شده 165 هکتار از اراضی شهرداری آزاد و به این مجموعه بازگردانده شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از تداوم اجرای طرح برخورد با پلاک‌های مخدوش خبر داد و گفت: تنها در فروردین ماه امسال بیش از 25 هزار و 600 خودرو به دلیل مخدوش بودن پلاک، اعمال قانون شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته وصعیت سلامت 3500 مسافر ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا مورد بررسی قرار گرفته است.

سازمان ملل اعلام کرد که موارد ابتلا به بیماری کووید 19 ناشی از کروناویروس جدید در کشورهای مختلف جهان برای نهمین هفته متوالی افزایش داشته و سویه‌های مختلف این ویروس همچنان در حال گسترش است.

همزمان با سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران، عصر امروز پنج شنبه 9 اردیبهشت ماه مراسم شستشوی گنبد و تعویض پرچم مسجد جمکران برگزار شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از پیش‌بینی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: یکشنبه و دوشنبه (12 و 13 اردیبهشت) در استانهای ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق، کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران با اشاره به روند افزایشی بیماری در پایتخت در عین حال توضیحاتی درباره آغاز به کار سامانه اعلام بیمارستان‌های دارای تخت خالی برای مبتلایان کرونا ارائه کرد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در صبح روز جمعه (10 اردیبهشت 1400) در بیشتر مناطق وضعیت قابل‌قبول برقرار خواهد بود که ناشی از ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 151 میلیون و 143 هزار و 582 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 179 هزار و 495 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

رییس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه کمبود نیروی مرکز اورژانس تهران حدود 50 درصد است، گفت: چارت اورژانس تهران برای 40 سال پیش است و باید بازنگری و تغییر کند.