سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان درپوشش واکسن کرونا و موارد مربوط به آن هشدار داد.

مقامات شهر لاس وگاس از قانونگذاران ایالت نوادا خواسته‌اند تا به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب، چمن های مصنوعی و تزئینی را از زمین‌ها و خیابان های عمومی که استفاده ندارند، حذف کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به روند افزایشی کرونا در تهران، گفت: در طول 24 ساعت گذشته رکورد جدیدی در میزان بستری جدید در استان به ثبت رسید و کمامان بالاترین میزان بستری و مرگ و میر مربوط به ابتدای کهنسالی است.

شهردار شیراز گفت: عده‌ای مایل نیستند شهرداری در 4 ماه آینده کار خود را دنبال کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه "خیرین مدرسه‌ساز در کار انسان‌سازی مشارکت می‌کنند؛ بنابراین هنرمند هستند"، گفت: معلمان نیز به عنوان عناصری که پرورش انسان را هدف گرفته‌اند و هویت‌بخشی و شخصیت‌سازی می‌کنند، جایگاه رفیعی دارند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن تشریح اهم اقدامات حمایتی صورت گرفته از دهیاری‌ها و مدیریت روستایی، گفت: صدور مجوز تأسیس دهیاری‌ها در کشور از 29 هزار و 190 در ابتدای دولت یازدهم طی هشت سال اخیر به 37 هزار و 119 دهیاری رسید و هم‌اکنون حدود 95 درصد جمعیت روستایی کشور از خدمات نهادهای مذکور بهره‌مند شده‌اند.

فرماندار شهرستان چرام از آتش سوزی خانه معلم شهر چرام خبر داد.

یک روانشناس با اشاره به لزوم "نیک زیستی" در شرایط بحران کووید 19، گفت: در حال حاضر توجه صرف به خود و رفاه خود منجر به از دست دادن نیک زیستی می‌شود و در شرایط بحرانی نظیر پاندمی کووید 19، تنها کسانی می‌توانند بقا پیدا کنند و ماندگار شوند که با چابکی، سرحالی، سرزندگی و شادابی سازگاری پیدا کنند.

سرکلانتری یکم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری دو سارق موبایل قاپ با شلیک ماموران در خیابان اندرزگو، خبر داد.

یک روانشناس با اشاره به برخی پژوهش‌ها در زمینه میزان مصرف مواد مخدر و روانگردان در دوران کرونا، به دلایل افزایش مصرف این قبیل مواد اشاره کرد و رشد قابل ملاحظه تجربه استرس را از جمله این موارد دانست.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در بخش کشاورزی به سمت پرداخت خسارت از طریق صندوق بیمه کشاورزی رفتیم و دولت از محل تبصره 13 قانون بودجه 3000 میلیارد تومان به این صندوق کمک خواهد کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه روند شتابان موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در کشور آرام تر شده است، از ثابت ماندن شرایط در اکثر استان ها خبر داد.

رسانه‌های محلی در اوکراین اعلام کردند: یک داوطلب زن دریافت کننده واکسن کرونای "کوویشیلد" ساخت هند، دچار معلولیت شد.

واکسیناسیون سالمندان بالای 85 سال علیه کرونا در استان مرکزی، از روز سه شنبه 7 اردیبهشت ماه آغاز شده است. در این مرحله از واکسیناسیون حدود 10 هزار نفر در اراک و سایر شهرستان‌های استان مرکزی واکسینه شوند.

در حاشیه بازدید مسئولان از روند انجام واکسیناسیون علیه کرونا در مراکز اختصاص یافته به این اقدام در شیراز، اعلام شد که زمینه برای استفاده از امکانات سپاه فارس برای تداوم این اقدام بهداشتی، فراهم شده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از درگیری زورگیران و ماموران پلیس در میدان صادقیه خبر داد.