شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور می‌گوید: طبق برآوردها 1646 مورد از تماس‌ها با صدای مشاوره بهزیستی در تهران مربوط به کادر درمان بوده است.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از ارسال رایگان کتاب های خریداری شده در روز کتاب گردی توسط شهرداری تهران به در خانه خریداران خبر داد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از طول معابر بهسازی شده در قالب طرح بهسازی معابر پیاده رو و احداث مسیرهای دوچرخه به بیش از 121 کیلومتر خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اشاره اینکه یکی از واکسن‌های ایرانی کرونا موفق به دریافت کد اخلاق شده است، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه آزمایشات انسانی واکسن‌های ایرانی کرونا توضیح داد.

یک متخصص زنان زایمان و نازایی، علایم فیبرو کیستیک در زنان را تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: تصرف حریم رودخانه ها از جمله تهدیداتی است که نفس رودخانه‌ها به عنوان رگ‌های زمین را به شماره انداخته است.

در روزهای ابتدایی همه گیری، قبل از وجود تست های سواب بینی یا گلو (PCR) برای آزمایش کووید 19، متخصصان مراقبت های بهداشتی در سراسر دنیا از جمله چین برای تشخیص بیماری به تصویربرداری از قفسه سینه وابسته بودند که در این راستا رادیولوژیست ها از همان ابتدا صندلی های ردیف اول را برای ویروس کرونا داشتند و آنها همچنان شاهد تأثیرات آن بر روی بدن هستند.

استان کردستان با داشتن زیستگاه‌ها و منابع آبی متنوع و فراوان، مأمنی مناسب برای پذیرایی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در ماه‌های سرد سال است.

از زمان شیوع کرونا در دنیا داروهای متفاوتی برای درمان مبتلایان به این ویروس از سوی مراکز درمانی و آزمایشگاهی دنیا مورد تایید و تجویز قرار گرفته است. یکی از این داروها که در حال حاضر در مراکز درمانی ایران نیز تجویز می‌شود، رمدسیویر است. مدتی است که این دارو توسط شرکت‌های داروسازی ایرانی فرموله شده و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. شرکت سبحان آنکلوژی یکی از این شرکت هاست که دست به تولید...

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از توسعه طرح هوشمندسازی پارک حاشیه ای در مناطق دیگر پایتخت خبر داد.

سرپرست حوزه تربیت و یادگیری کار و فناوری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به تدوین راهنماهای برنامه درسی در 11 حوزه تربیت و یادگیری تا بهمن ماه جاری گفت: اگر بتوانیم امر تدوین راهنماها را طبق زمانبندی مناسب نهایی و ابلاغ کنیم احتمالا بتوانیم تا سال 1401 کتاب‌های جدید را براساس برنامه راهنمای حوزه‌ها بنویسیم.

مدیر کل آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه مدارا و بردباری از شاخه‌های صبر محسوب می‌شوند و تاثیر به سزایی بر زندگی مشترک زوجین دارد، گفت: صبر و مدارا در معنای کلی یعنی ترک برخی از کارها. در صبر قرار نیست کاری انجام بدهیم، بلکه قرار است کارهایی را انجام ندهیم بنابراین همسران به علت داشتن تفاوت‌هایی، باید با یکدیگر مدارا کنند و آن را به عنوان یک اصل فراگیر در زندگی...

دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت درباره جزییات چهار گیاه دارویی داخلی که اعلام شده برای کرونا موثر بوده است، گفت: مردم باید توجه کنند که هرچیزی که به عنوان دارو معرفی شد، تا زمانیکه سازمان غذا و دارو، آن را تایید نکرده، این فرآورده، دارو نخواهد بود.

با سرد شدن هوا و کاهش دما، آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند و افت کیفیت هوا در این فصل از سال در بسیاری از افراد منجر به بروز مشکلات تنفسی می‌شود.

مدیرکل نام‌نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به درج مطلبی در رسانه ها پیرامون صدور بخشنامه ای مبنی بر تعیین مهلت سه ماهه برای پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی و مختومه شدن پرونده در صورت عدم پرداخت آنها، گفت: این مطلب خلاف واقع بوده و سازمان محدودیتی برای این طیف از کارگران شاغل ایجاد نمی کند.

بیماری کووید 19 متاثر از ورود ویروس کرونا به بدن انسان، یک بیماری تنفسی به شمار می‌رود و بسیاری از مبتلایان به کروناویروس یا فاقد علامت هستند یا علائم خفیفی دارند، اما آنچه مسلم است این است که بیشتر افراد مبتلا به بیماری کووید 19 علائمی مانند سرفه خشک و تب بالا را تجربه می‌کنند.