شنبه 9 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک نماینده سابق مجلس گفت: به دلیل محدودیت‌ها شرایط برای مردم سخت است، اما باید درک کنند که این دوران گذرا است و تعداد کسانی که در این دوران از دست می‌روند غیر قابل جبران است.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: قطعا اسرائیل پشت ماجرای ترور شهید فخری‌زاده است و ایران در زمان مناسب پاسخ اقدام غیرمشروع آن‌ها را می‌دهد.

فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف با صدور بیانیه ای ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد.

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: لایحه اصلاح ماده 612 قانون مجازات اسلامی حاوی یک سیاست جنایی نو در خصوص قتل فرزند توسط پدر و جد پدری نیست.

وزارت خارجه اردن ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان را محکوم کرد.

وزارت خارجه امارات ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان را محکوم کرد.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم تکیه بر ظرفیت های داخلی به جای چشم دوختن به خارج از کشور اظهار کرد: اگر ظرفیت های داخلی فعال شود یک کشور 85 میلیون نفری چه عرض کنم بلکه می توان چند کشور 85 میلیون نفری را اداره و از این بحران خارج کرد.

یک استاد حقوق بین الملل گفت: باید بعد از حادثه ترور شهید فخری زاده، رییس جمهور با دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت تلفنی صحبت می کردند و برای محکومیت این اقدام هر آنچه لازم بود، انجام می‌شد و گفت‌وگوی فوری با اعضای دائم و غیردائم شورای امنیت و اعضای شورای حقوق بشر و نیز در سطح مجمع عمومی و اتحادیه اروپا انجام می‌گرفت.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام شهیدی را تسلیت گفت.

واگذاری پروژه های نیمه تمام کشور به بخش خصوصی با توجه به ضعفهای قانونی و نبود مکانیزم اصولی، آنطور که باید و شاید به نتیجه نرسیده و این در حالی است که از دو سال قبل لایحه مشارکت عمومی خصوصی از سوی دولت ارایه شده و هم اکنون توسط مجلس در حال اصلاح است. طبق برآوردها بیش از 700 هزار میلیارد تومان پروژه و ابرپروژه نیمه کاره در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها باید چاره اندیشی شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار نظر درباره شروط یک مقام دولت منتخب آمریکا برای بازگشت این کشور به توافق برجام را وظیفه‌ی دولت‌مردان سیاسی عنوان می‌کند اما این پرسش که «آیا توان و برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره است؟» را بدون پاسخ نمی‌گذارد و با صراحت می‌گوید که «قطعا قابل مذاکره نیست».

سردار رمضان شریف اظهارات منتسب به فرمانده کل سپاه در فضای مجازی و برخی شبکه‌های اجتماعی پیرامون چگونگی انتقام از عوامل ترور شهید دکتر فخری‌زاده در جنایت تروریستی اخیر را تکذیب کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی را تسلیت گفت.

وزیر امورخارجه آذربایجان، ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را محکوم کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در جلسه فوق‌العاده این کمیسیون خبر داد و گفت که به موجب یکی از بندهای مصوب دولت موظف به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در صورت اجرایی نشدن تعهدات کشورهای 1+4 شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: غالب واگذاری‌های مساله‌دار بررسی شده و طی روزهای آینده پرونده‌های جدیدی در این زمینه که آماده ارائه به دادگاه شده‌اند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.