چهارشنبه 6 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

پیکر شهید محسن فخری‌زاده - دانشمند صنعت دفاعی و هسته‌ای ایران - که عصر جمعه ترور شده بود، پیش از ظهر دوشنبه (10 آذر) در امامزاده صالح در تهران به خاک سپرده شد. پیکر این شهید، در دور روز اخیر به حرم امام رضا (ع) در مشهد، حرم حضرت معصومه (س) در قم و حرم امام خمینی (ره) در تهران منتقل شده بود.

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه ای جزییات زمان برگزاری آزمون تشریحی جذب عمومی تصدی منصب قضا سال 1399 را اعلام کرد.

طرح مالیات بر عایدی سرمایه که در راستای حذف یا کاهش دلالی در حوزه های طلا، سکه، ارز، خودرو و مسکن در دستور کار قرار گرفته هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شده است.

مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به ارزیابی پروژه صدور کارت هوشمند ملی و ارائه پیشنهادات سیاستی در این زمینه پرداخت.

دستگاه قضایی همواره در حفظ و احیای حقوق عامه پیشگام و کوشا بوده و عمل به وظایف قانونی از سوی این دستگاه منجر به احیای حقوق عامه شده و در دوران زعامت حضرت آیت‌الله رئیسی بر دستگاه قضا، این موضوع با حساسیت بیشتری توجه شده است.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی از بررسی طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و بحث و بررسی پیرامون زمان خروج از پروتکل الحاقی در نشست امروز این فراکسیون خبر داد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت در بیانیه‌ای با اشاره به ترور دانشمند ایرانی تاکید کرد: بدون شک این اقدام مجرمانه تروریستی که با هدایت سازمان های اطلاعاتی خارجی صورت پذیرفت، بدون پاسخ نخواهد ماند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکوم کردن ترور شهید فخری‌زاده گفت: جامعه جهانی از جمله کره جنوبی ضمن محکومیت این اقدام باید مقابل چنین اقداماتی که نقض صریح قوانین بین‌الملل است، بایستند.

مشاور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروی‌های مسلح مقام معظم رهبری درگذشت رییس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران را تسلیت گفت.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ترور شهید فخری‌زاده نوشت: در آستانه سالگرد شهادت دانشمند گرانقدر شهید دکتر مجید شهریاری، تروریسم بین الملل فرهیخته دیگری را از کاروان فروزان اندیشه بشری با جنایتی وحشیانه به شهادت رساند و اینگونه دکتر محسن فخری زاده ستاره درخشان دیگری از آسمان پرفروغ دانش و پژوهش کشور غروب نمود.

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق دلیل تاخیر در ارسال نتایج تحقیقات در پرونده ترور فرماندهان پیروزی را تعارف دولت الکاظمی با آمریکا دانست.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی از محکومیت سه میلیارد ریالی برای گرانفروشی برنج خبر داد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان از وصول جریمه دو میلیارد ریالی قاچاقچی خرما خبر داد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط تحریم تنها به بخش خصوصی متکی نباشیم بلکه از ظرفیت نهادهای عمومی غیر دولتی برای سرمایه‌گذاری استفاده شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: جلسه امروز کمیسیون کشاورزی با سازمان شیلات به علت ابتلای رئیس سازمان شیلات به بیماری کرونا لغو شد.

مدیر کل زندان‌های استان تهران در مراسم افتتاح بخش جدید واحدهای کارگاهی ندامتگاه قزلحصار گفت: با برنامه‌های تدوین شده سازمان زندان‌ها در خصوص اشتغال حداقل 50 درصد مددجویان، تشویق زندانیان به حرفه آموزی جهت بازگشت سالم به جامعه، اصل مهم تربیتی است و در این راه آماده همکاری با خیرین و کارآفرینان هستیم.