دوشنبه 11 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

گزینه احتمالی بایدن برای پست مشاور امنیت ملی این کشور به شمار می آید، تلاش کرد وعده های جو بایدن برای بازگشت به برجام را مشروط به اقدام ایران در این باره جلوه دهد.

رسانه‌های عمان از ساعات اولیه انتشار خبر ترور شهید فخری‌زاده، دانشمند برجسته کشورمان با بازتاب این حادثه نوشتند: ایران، اسرائیل را مسئول این ترور با هدف ایجاد آشوب می داند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جوانان غیور ایرانی، رژیم صهیونیستی را به خاک سیاه خواهند نشاند گفت که ترور دانشمند کشورمان به مرگ اسرائیل سرعت بخشید.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پیامی در پی ترور شهید فخری زاده تاکید کرد: بدون شک، جمهوری اسلامی ایران پاسخ حساب شده و قاطعی را به جنایتکارانی که شهید فخری زاده را از ملت ایران گرفتند، خواهد داد.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که از وزاری امنیتی این رژیم از حزب لیکود محسوب می‌شود، به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان واکنش نشان داد.

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که رسانه‌های جهان در دو روز اخیر مورد توجه قرار داده اند، ترور شهید محسن فخری‌زاده است. برخی از رسانه ها با نگاهی تحلیلی به این حادثه ترویستی، تاثیر آن را بر روابط بین الملل کشورها، مورد بررسی قرار داده اند.

دفتر جنبش امل در تهران، در بیانیه ای ترور محسن فخری زاده دانشمند برجسته کشورمان را تسلیت گفت و افزود: این ترور بار دیگر کینه و دشمنی بدخواهان مردم ایران، خصوصا صهیونیست‌ها را نمایاند.

رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی ابعاد حادثه ترور شهید فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع خبر داد و گفت: دست‌های پیدا و پنهان نظام سراسر جعلی صهیونیستی و عمال داخلی در حادثه شهادت دانشمند شهید کاملا روشن است.

محمد جواد ظریف، به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی، محلاتی پیام تسلیتی صادر کرد.

یک مقام صهیونیستی با اذعان به اینکه ترور شهید فخری زاده کار این رژیم بوده است، مدعی شد: اسرائیل هر اقدامی که لازم باشد علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام خواهد داد.

بررسی حادثه ترور شهید فخری‌زاده در جلسه غیرعلنی / تصویب دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها / اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) نهم آذرماه 1399 مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

پیکر دانشمند شهید محسن فخری زاده در حرم کریمه اهل بیت (س) طواف داده شد.

در شرایط دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب شد که موافقان آن بر لزوم توقف اجرای پروتکل الحاقی تاکید داشته و مخالفان این طرح را واکنش قاطعی برای مقابله با اقدامات آمریکا نمی‌دانستند.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه حاکمان آمریکا در همه‌گیری کرونا، مانع ارسال ماسک به ایران شدند، گفت که ایران با اتکاء به داخل اکنون ماسک و تجهیزات لازم را صادر هم می‌کند.

انجمن علمای یمن ترور دانشمند برجسته ایرانی را محکوم کرد.

علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در حکمی دکتر مهدی ذوالفقاری را به عنوان مدیرکل جدید دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی این سازمان منصوب کرد.