چهارشنبه 6 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

هیاتی از دفتر سیاسی طالبان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر با حمید رضا دهقانی سفیر ایران در این کشور عربی دیدار کردند.

وزیر اطلاعات اعلام کرد: سرنخ‌های زیادی در خصوص ترور شهید فخری زاده بدست آمده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به همکاری‌های موثر ایران با کشورهای درگیر با تروریسم داعش به ویژه دولت‌های عراق و سوریه که به سرکوبی یکی از خطرناک‌ترین تهدیدات تروریستی در جهان منجر شد، گفت: متاسفانه امروز ایران خود در معرض تروریسم دولتی قرار گرفته است. ترور سال گذشته قهرمان ملی کشور ما در مبارزه با تروریسم، سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ترور چند روز اخیر شهید دکتر محسن فخری زاده از...

حجت الاسلام محمد حسنی با تاکید بر لزوم ارتقای بینش و بصیرت سیاسی کارکنان و خانواده‌ها گفت: باید در فضای مجازی هوشمندانه حضور داشته باشیم تا از فرصت‌های آن به خوبی بهره‌مند شویم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت که اخیرا در حوزه دیوان عدالت اداری 10 وکیل و کارچاق کن، در استان آذربایجان شرقی 14 وکیل، کارچاق کن و کلاهبردار و در استان قم نیز 3 نفر از وکلا و کارکنان دستگاه قضا بازداشت شده‌اند.

فراکسیون ایثارگران مجلس در پیامی درگذشت حجت الاسلام شهیدی رییس پیشین بنیاد شهید را تسلیت گفت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه وزیر ورزش برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه امروز کمیسیون حاضر شد، گفت: سوال کنندگان از پاسخ‌های وزیر ورزش در کمیسیون فرهنگی قانع نشدند و سوال به صحن مجلس ارجاع شد.

اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا در بیانیه ای که به امضای اعضای ارشد آن رسیده است، خواستار همکاری اروپا با دولت جدید آمریکا برای بازگشت به برجام شد.

دادستان کل کشور در خصوص مصوبه تمدید قراردادهای اجاره مسکن در دوران شیوع کرونا گفت: در زمینه اجرای این دستورالعمل استثنائاتی از جمله یکساله بودن این دستورالعمل و همچنین استثناء شدن افرادی که ملک استیجاری آن‌ها مورد نیاز خود و بستگان درجه یک آن‌هاست، تعیین شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باز تعلیق 39 نفر، انفصال موقت 236 نفر و بازنشستگی 46 نفر از سردفتران و دفتریاران خبر داد و با اشاره به صدور 1790 فقره کیفرخواست برای سردفتران و دفتریاران گفت که این رقم با رشد 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور سخنگوی سازمان انرژی اتمی و بحث و بررسی پیرامون طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

معاون گردشگری در نشست وزرای گردشگری کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌های اسلامی تاکید کرد: کشورهای اسلامی در مهار کرونا در حوزه گردشگری، همکاری و تبادل تجربه کنند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در بیانیه‌ای تاکید کرد اقدام جنایتکارانه در ترور شهید فخری زاده مصداق بارز تروریسم دولتی و نقض آشکار حقوق بین الملل است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حضور روسای جمعیت هلال احمر و سازمان بیمه سلامت ایران در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

وزارت امورخارجه چین با محکوم کردن ترور جنایتکارانه شهید محسن فخری زاده، آن را اقدامی مجرمانه و خشونت آمیز توصیف کرد.

اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن برگزاری نشست با مدیرعامل و معاونین سازمان بهشت زهرا (س) از بخش های مختلف این سازمان اعم از مجتمع عروجیان و سالن های تطهیر بازدید کردند و بر لزوم ایجاد 5 آرامستان در نقاط مختلف تهران برای جلوگیری از ترافیک محدوده بهشت زهرا تاکید شد.