دوشنبه 11 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

"الخان شاهین اوغلو" رییس مرکز مطالعات "اطلس" در مطلبی تاکید کرد: مرز جمهوری آذربایجان ایران به مرز دوستی تبدیل خواهد شد.

فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات شهید فخری زاده در جهت تولید اولین کیت تشخیص کرونا، پدافند هسته ای، پیشرفتهای موشکی و دفاعی کشور تاکید کرد که اگر فخری زاده ای را از ما گرفتند، فخری زاده های بیشتری پا به عرصه گذاشته و شتاب دهنده حرکت او خواهند بود.

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی را این ضایعه به مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و خانواده بزرگوار ایشان تسلیت گفت و برای آن مرحوم علو درجات و همجواری با صالحان مسألت کرد.

رئیس جمهور در جلسه فوق العاده صبح امروز هیئت دولت، ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت ترور ناجوانمردانه و شهادت سرافرازانه محسن فخری زاده، دستور پیگیری لازم جهت پیشگیری و مقابله با این قبیل اقدامات ناامن کننده را صادر کرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در گذشت حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی را تسلیت گفت.

وزیر امورخارجه انگلیس با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت منطقه پس از ترور شهید فخری‌زاده گفت: ما همچنان منتظر روشن شدن تمام حقایق درباره آنچه در ایران روی داده است، هستیم.

هفتادودومین قسمت از فصل هفتم «چرخ» ساعت 19 یکشنبه 9 آذر، به مناسبت ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده به بررسی مسیر علمی شهدای دانشمند ترور و نقش آنها در پیشرفت صنایع دفاعی و هسته‌ای اختصاص دارد.

عباس نوازانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه با «کمبو موهادی» معاون رئیس جمهور این کشورآفریقایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون اول رئیس جمهور در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران را تسلیت گفت.

نود کانون معرفت رضوی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در خصوص شهادت شهید فخری زاده بیانیه ای صادر کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ترور دکتر محسن فخری‌زاده را محکوم کردند.

همسر شهید مسعود علیمحمدی به بهانه شهادت محسن فخری‌زاده و داغدار شدن دوباره خانواده شهدای هسته‌ای، مهمان برنامه «دست در دست» می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پیشنهادات نمایندگان در طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است که هنوز این پیشنهاد در کمیسیون برای بررسی مطرح نشده است.

‌معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: پزشکی قانونی به عنوان ابزار عدالت گستر مهم ترین نقش را در کنار سیستم قضایی پیدا کرده و نقطه اتکای مهمی در دادرسی های عادلانه شده است.

امیر سرتیپ رودباری با بیان اینکه توطئه های دشمن درخت پربار انقلاب اسلامی را شکوفاتر و تنومندتر از گذشته کرده است گفت: دشمن بداند ترور دانشمندان کشور در جهش علمی، حرکت رو به جلو و تلاش ما وقفه‌ای ایجاد نمی‌کند، بلکه ما استوارتر از قبل به کار و حرکت خود ادامه می‌دهیم.

نخستین هم‌اندیشی مجتمع قضایی تخصصی دعاوی تجاری با مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور جمعی از مدیران قضایی، قضات مجتمع قضایی تخصصی دعاوی تجاری، مشاوران و کارشناسان حوزه اقتصاد و تجارت و اساتید حقوق تجارت برگزار شد.