یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ترور شهید محسن فخری زاده تصریح کرد: دشمن به خوبی می‌داند هیچ جنایتی در نزد ملت ایران بی پاسخ نخواهد ماند و ما حتما جنایتکاران را تعقیب می‌کنیم و امر فرماندهی معظم کل قوا اجرا خواهد شد.

مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع صبح دوشنبه با حضور خانواده آن شهید و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در ستاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

نماینده دادستان گفت: پوری حسینی رییس سازمان خصوصی متهم است به اخلال عمومی در نظام تولیدی کشور از طریق واگذاری بنگاه‌های کلان دولتی بدون رعایت تشریفات قانونی و بدون توجه به اجرای سیاست‌های کلان اصل 44 و مقررات مربوطه و کارشناسی غیرمعتبر.

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی سیلی محکم و انتقام هم وزن را مطالبه مردم در برابر ترور شهید فخری زاده عنوان کرد.

رییس فراکسیون دیپلماسی بین المللی مجلس گفت: شهید مدرس نماد بارز تلفیق سیاست مداری و شریعت مداری بوده و نمایندگان مجلس باید ادامه دهنده راه آن بزرگوار باشند.

کانون بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای و اندیشکده راهبردی دانش و فناوری هسته ای در پی شهادت دانشمند میدان علم و عمل دکتر محسن فخری زاده، بیانیه ای صادر کرد.

وزیر امور خارجه سوییس در گفت و گویی هر اقدام خشونت بار از جمله ترور روز جمعه دانشمند برجسته ایرانی را محکوم کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به دکتر محمدباقر قالیباف، فرا رسیدن 10 آذر روز مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

ائتلاف الفتح عراق ترور دانشمند هسته ای کشورمان را محکوم کرد.

وزیر دفاع در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام شهیدی رییس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران را تسلیت گفت.

وزارت امور خارجه افغانستان در پیامی ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: معتقدم اشکالی که در نوع الگوهای محدودیت وجود دارد این است که ستاد ملی کرونا باید برخی سمن ها را فعال کند تا پیشنهادهایی از بدنه نخبگان و مردم به دست ستاد ملی مقابله با کرونا برسد.

یک کارشناس حقوق بین‌الملل با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده گفت: اگر ما موفق شویم که یک قطع‌نامه در مجمع عمومی سازمان ملل یا حتی شورای امنیت در محکومیت چنین اعمالی که می‌تواند مخل به حق دسترسی و فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای باشد به تصویب برسانیم، بزرگ‌ترین دستاورد حقوقی و پاسخ حقوقی به اینگونه اقدامات است.

یک تحلیلگر مسایل سیاسی گفت: مسئولان کشور اعلام کنند که در زمان و مکان مناسب انتقام خود را از عوامل ترور شهید فخری زاده خواهند گرفت تا هم به دشمن پاسخ داده باشند و هم افکار عمومی داخل کشور فردا یا این هفته منتظر پاسخ و انتقام نباشد.

محبوب ترین مرجع تقلید شیعیان جهان با درخواست بانک مرکزی برای چاپ تصویری از آیت اللهی زجر کشیده و مجاهد بر روی اسکناس های ملی نظام جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند. عکس این آیت الله بعدها به سمبل دومین رکن دموکراسی ایران تبدیل شد.