چهارشنبه 6 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی نحوه اجرای سند آمایش آموزش عالی کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که در این جلسه تاکید شد که تجمیع دانشگاه ها باید بنا بر تصمیم کمیته متشکل از کمیسیون آموزش و وزارت امور و با حضور نمایندگانی از استان ها صورت گیرد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به ترور شهید فخری زاده گفت: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاع رسیدند که ایشان هدف است و در همین نقطه‌ای که ایشان به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد، تمهیدات امینی لازم هم در ارتباط با حفاظت ایشان صورت گرفت، اما این‌بار دشمن از سبک و شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای، تخصصی و جدید استفاده کرد و متاسفانه موفق شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان تهران با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه امروز باید دغدغه فرهنگی داشته باشند، گفت: ارتباط با جوانان نکته بسیار مهمی است که روحانیت باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل از محکومیت اقدام تروریستی علیه شهید فخری‌زاده در دیدار خود با سفیر چین در تهران خبر داد.

جلسه شورای اقتصاد صبح امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری‌زاده دوشنبه 10 آذرماه با حضور فرماندهان عالی نیروهای مسلح در ستاد وزارت دفاع برگزار شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران پیام تسلیتی صادر کرد.

یک نماینده سابق مجلس گفت: علت ترور شهید فخری‌زاده استیصال و ضعف مفرط استکبار جهانی در برابر قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی است.

یک روزنامه چینی با اشاره به این که ترور شهید محسن فخری زاده برخلاف قوانین بین‌المللی است، مطرح کرد که همچون ترور دانشمندان دیگر ایران، این ترور نیز منجر به متوقف شدن برنامه هسته‌ای ایران نخواهد شد.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

رییس سازمان زندان‌ها واقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: اصلاح و تربیت و بازگشت سعادتمندانه زندانی به جامعه، نیازمند بودجه فرهنگی است‌.

پیکر شهید محسن فخری‌زاده، صبح دوشنبه (10 آذر) به خاک سپرده شد. محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از دانشمندانی بود که در زمینه هسته‌ای نیز فعالیت داشت. او در جریان درگیری مسلحانه عصر جمعه در منطقه آبسرد دماوند ترور شد و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید. به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراسم تشییع تنها با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری و خانواده این شهید برگزار...

جمعی از اساتید و دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های سوییس در پی شهادت دکتر محسن فخری‌زاده بیانیه‌ای صادر کردند.

جلسه هم اندیشی پایش پرونده زندانیان با حضور اعضای شورای قضایی در اداره کل زندان‌های استان تهران برگزارشد.

یکی از رهبران جنبش حماس ضمن محکوم کردن ترور دانشمند هسته ای کشورمان تاکید کرد که اثرانگشت دشمن صهیونیستی در این جنایت واضح است.

در پی توهین معاون رئیس‌جمهور به امام خمینی (ره) شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در نامه‌ای به دادستان کل کشور خواهان برخورد با این هتاکی شد.