دوشنبه 11 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک مقام آمریکایی با اشاره به ترور شهید محسن فخری‌زاده تصریح کرد: تقریبا تردیدی وجود ندارد که اسرائیل پشت این حمله قرار داشته است.

هشتادمین جلسه شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب با حضور اکثریت اعضای شورای مرکزی به صورت مجازی برگزار شد.

رئس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که به دلیل تعدد دستور جلسات مجلس در روز سه شنبه نیز جلسه علنی خواهد داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت که ان شاء‌الله تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بتواند جلوی یاوه‌گویی‌ها و اقدامات تروریستی دشمنان را بگیرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی در لایحه مالیات بر ارزش افزوده انجام دادند.

یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت کردند که طرح افزایش سقف عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجددا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

یک سناتور برجسته روس با تاکید بر اینکه ترور دانشمند ایرانی با هدف تشدید تنش ها انجام گرفته است، گفت: من معتقدم که این اقدام منجر به درگیری نظامی نخواهد شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده گفت: قطعا باید جمهوری اسلامی ایران در وقت و زمان مناسب انتقام این ترور ناجوانمردانه را بگیرد تا دشمن دیگر هوس چنین اعمال شنیعی را نکند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس از تشکیل جلسه فوق العاده مجلس برای تصمیم گیری در خصوص اقدام متقابل در راستای ترور شهید فخری زاده خبر داد.

عضو ناظر مجلس در شورای اقتصاد خواستار این شد که دستورالعمل مربوط به واگذاری پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که به گفته وی دچار مغایرت قانونی است، از طریق مراجعه به قانون برگزاری مناقصات اصلاح شود.

رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه با اشاره به ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته ایرانی در روز جمعه تاکید کرد: این حمله تروریستی در راستای ثبات زدایی از شرایط در منطقه و نیز تحریک ایران برای پاسخ سخت است.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت که پاسخ ایران به این جنایت مشروع خواهد بود.

مراسم وداع با پیکر شهید محسن فخری‌زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، شامگاه شنبه 8 آذر در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) با حضور خانواده شهید و خادمین آن حضرت برگزار شد.

سفیر ایران در سوریه با فیصل مقداد وزیر خارجه جدید این کشور عربی دیدار و رایزنی کرد.