چهارشنبه 13 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: تنها راه نجات، محو رژیم صهیونیستی است و هرقدر این اقدام به تأخیر بیفتد ما باید هر روز خسارات جدیدی ببینیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، پنج مرکز در امور تقنینی و نظارت که با همکاری دانشگاه‌های صنعتی شریف و امام صادق (ع) راه‌اندازی شده است را افتتاح کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پیامی به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش گفت: امروز نیروی دریایی راهبردی "ارتش جمهوری اسلامی ایران" و "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" از رهگذر هم افزایی و هماهنگی در قلمرو مأموریت های ابلاغی همه مدعیان ابرقدرتی در دریا را به کرنش و استیصال کشانده اند.

رئیس مجلس ترکیه در پی ترور شدن دانشمند برجسته کشورمان، این رخ داد را اقدامی تروریستی تلقی کرد.

وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با وزیر خارجه کشورمان ترور دانشمند هسته ای ایران را محکوم کرد.

رئیس، اساتید و دانشجویان دانشگاه جامع امام حسین (ع) با صدور بیانیه ای تاکید کردند: شهید فخری‌زاده تقویت بنیه دفاعی و پدافند در برابر جنگ‌افزارهای کشتار جمعی را در سرلوحه فعالیت‌های علمی خود قرار داد.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در محکومیت ترور محسن فخری‌زاده بیانیه‌ای صادر کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اگر قرار باشد درباره دسترسی ها به تاسیسات هسته ای و ورود بازرسان تصمیم گیری جدید شود، باید در سطوح بالا درباره آن تصمیم گیری شود و سازمان انرژی اتمی مجری تصمیمات مقامات ارشد کشور خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در پی ترور دانشمند برجسته ایرانی در پیامی توییتری از جامعه جهانی خواست تروریسم دولتی را محکوم کرده و با ماجراجویی هایی که موجب تشدید تنش ها می شود، مقابله کند.

محسن رضایی در گفت وگویی با شبکه العالم تاکید کرد که شهادت دانشمند هسته ای ما بیانگر آخرین دست و پا زدن های مثلث پلید ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان با کارگردانی پمپئو در ایجاد تنش و جنگ در منطقه است.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان با اشاره به تصویب طرح اصلاح برخی مواد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، گفت: وکالت جزو کسب‌وکار نیست و شورای نگهبان نباید این مصوبه را تایید کند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ترور دانشمند هسته‌ای محسن فخری‌زاده را تسلیت گفت.

یک کارشناس امنیتی عراقی تاکید کرد که ترور دانشمند هسته‌ای ایران نتیجه نشست اخیر پمپئو، بن سلمان و نتانیاهو است.

رییس‌جمهور کشورمان در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده گفت: همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران به خوبی بدانند ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند. صحبت های حسن روحانی بازتاب زیادی در رسانه های عربی به دنبال داشت.

در پی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده، حزب مردم‌سالاری با صدور اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی و تبریک و تسلیت به خانواده داغدار این شهید والامقام بر اجماع جناح‌های سیاسی بر سر منافع و امنیت ملی تاکید کرد.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی در پاسخ به این پرسش که آیا اطلاعات دانشمندان هسته‌ای زمانی درز پیدا کرد و به دست سرویس‌های جاسوسی رسید که در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفت؟ تصریح کرد: نفوذ همیشه متصور است، اما اینکه بگوییم یک دستگاه بطور رسمی فعالیتی انجام می‌دهد که در قالب تبادل اسناد، افراد خود را معرفی کند، جفا در حق مسئولین است.