دوشنبه 11 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

اعضای شورای شهر تهران با رای اکثریت خود به تغییر نام خیابان صنایع واقع در محدوده میدان نوبنیاد به نام شهید محسن فخری‌زاده رای مثبت دادند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده بودجه لازم جهت تکمیل پروژه آزاد راه ارومیه - تبریز اختصاص می یابد.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش برای تنفس نیم ساعته و رعایت تدابیر بهداشتی متوقف شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور شهید محسن فخری زاده گفت: دشمن جنایتکار پشیمان نمی شود مگر با واکنشی قوی که هم در مقابل خطاهای احتمالی آینده دشمن بازدارندگی ایجاد کند و هم بابت این جنایات از آنها انتقام بگیرد.

فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز طرح اصلاح ساختار بودجه و طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی از بحث و بررسی پیرامون ابعاد حادثه ترور شهید فخری‌زاده و حادثه نطنز در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وزیر خارجه کشورمان در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده، خطاب به آلمانی‌زبان‌ها گفت: ایران جامعه بین‌المللی به ویژه اتحادیه اروپا را به دست برداشتن از استانداردهای دوگانه و محکومیت این اقدام ترور دولتی فرامی‌خواند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که امروز مجلس با الزام دولت به خاتمه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی نخستین گام از پاسخ بازدارنده به دشمن را بر می دارد.

یک عضو حزب ندای ایرانیان گفت: کویید 19 عامل غیر مترقبه ای در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که خون شهید فخری زاده هندسه حرکت مجلس انقلابی در کارزار هسته ای را دچار تغییر می کند.

در حالی که مولای متقیان علی بن ابیطالب در سخنی حکیمانه فرمودند «زبان معیار انسان است» و «خوب فکر کردن و بعد حرف زدن، از لغزش‌ها نگاه می‌دارد» آقای عیسی کلانتری در مصاحبه ای که بخشهایی از آن به تازگی منتشر شد گفت که «حضرت امام فرزند ناخلفی برای اونا (آمریکاییها) بود» و با این سخن خواسته یا ناخواسته به بنیانگذار انقلاب اسلامی انگ دست نشاندگی به غرب زد و سالهای سخت و طاقت فرسای دوران نهضت...

سخنگوی هیات رییسه مجلس از برگزاری نشست غیرعلنی مجلس با حضور وزیراطلاعات برای بررسی حادثه ترور شهید فخری‌زاده خبر داد.

یک استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه اصفهان گفت: ترور شهید فخری زاده در این زمان خاص با هدف ضربه زدن به برنامه هسته‌ای ایران و وادار کردن کشورمان به نشان دادن عکس‌العمل خشن است تا بهانه‌ای برای حمله به ایران پیدا کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن با وزیر بهداشت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این شماره از بسته اخبار بین الملل ایسنا، خبرهایی از واکنش‌های بین‌المللی به ترور شهید محسن فخری‌زاده، اخراج 13 سرباز استرالیایی مرتبط با جنایت جنگی در افغانستان، اظهارنظر تازه ترامپ درباره انتخابات آمریکا و چند خبر دیگر را مرور می کنیم.