چهارشنبه 13 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، عدم هماهنگی سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی و سامانه گمرکی ایران، محدود بودن اختیارات وزارت جهاد کشاورزی و مشکل توزیع نهاده‌های دامی را به عنوان علت افزایش قیمت مرغ عنوان کرد.

مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با بیان این که در زمان مناسب و به شیوه مناسب باید پاسخ تروردانشمند کشورمان را بدهیم، گفت: نتانیاهو به دنبال به جا گذاشتن میراث غیرقابل جبران برای دولت بعدی آمریکاست و تلاش خود را تا جایی که امکان دارد انجام می‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با توییتی به ترور و شهادت دکتر "محسن فخری زاده" دانشمند دفاعی کشور واکنش نشان داد.

برنی سندرز با بیان اینکه ترور شهید محسن فخری زاده "غیرقانونی و تحریک‌آمیز" بود این جنایت را "اقدامی در راستای تضعیف دیپلماسی آمریکا - ایران" خواند.

یک فعال سیاسی با بیان اینکه دولت ایران یک دولت تروریست نیست، گفت: ما نباید در دامی که صهیونیست ها گذاشته اند، گرفتار شویم.

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: اصلاحات در لایحه تعیین مجازات متناسب با قتل فرزند توسط پدر یا اجداد پدری به توقف این موضوعات به طور کامل کمک نخواهد کرد، اما اثربخش خواهد بود.

قریب به 10 ماه است که جهان میزبان مهمان ناخوانده ای به نام کووید -19 می باشد. گویی این مهمان نیز علی رغم گمانه زنی ها برای ترک منزل با شروع فصل گرما، کماکان ماندگار است و قصد رفتن بی هوا ندارد.

جامعه زینب (س) با انتشار پیامی ترور محسن فخری‌زاده را محکوم کرد.

وزارت امورخارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای، ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن ترور شهید فخری زاده، خواستار پرهیز از هرگونه اقدامی شد که "باعث افزایش تنش‌ها در در منطقه می‌شود."

یک کارشناس مسایل بین المل می‌گوید، سیاست بایدن این است که در کوتاه ترین زمان ممکن حضورش را در خاورمیانه کمتر کند، اما نمی خواهد میراث بدی از خودش هم به جای بگذارد یا متحدان سنتی آمریکا را رها کند.

سفیر ایران در لندن در صفحه اینستاگرام خود ضمن انتشار مطلبی درباره شهید فخری زاده به سوالات برخی کاربران در این باره پاسخ داد.

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «مقابله به مثل کردن و گرفتن حق شهید فخری‌زاده از عاملان جنایت ترور باعث شادی روح آن شهید عزیز می‌شود»، تاکید کرد: باید همه‌ی عاملان این جنایت اعم از عوامل داخلی و همچنین صهیونیسم بین‌الملل و آمریکای جنایتکار به عنوان طراحان عملیات ترور و عاملان اصلی این اقدام زشت مجازات شوند؛ آنها باید بدانند که ما نسبت به این مسائل بی تفاوت نیستیم.

معاون دفتر رئیس‌جمهوری با انتشار پاسخ استعلام از سازمان انرژی اتمی درباره دیدار شهید محسن فخری زاده با مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رد ادعای یکی از نمایندگان مجلس اظهار کرد: دروغ بستن بی‌پروا و بازیچه‌کردن بی‌شرمانه خون شهیدی که فراتر از نام‌ها و رنگ‌ها، سرمایه‌ی یک ملت بود، ترور «انسجام ملی» است.

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در واکنش به ترور دانشمند برجسته کشورمان، این اقدام تروریستی را توجیه پذیر تلقی کرد.

سازمان انرژی اتمی در دهمین سالگرد شهادت مجید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای کشور اعلام کرد که راه شهدا با قدرتی مضاعف ادامه دارد.