چهارشنبه 13 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رسانه ها و مطبوعات خارجی اظهارات امروز رئیس‌جمهور کشورمان درباره ترور دانشمند برجسته ایران را مورد توجه قرار دادند.

دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به مناسبت درگذشت سرکار خانم دکتر زهرا استادزاده پیام تسلیتی صادر کرد.

نماینده سید عمار حکیم و جریان حکمت ملی عراق در تهران در پیامی اقدام تروریستی که منجر به شهادت محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران شد را به شدت محکوم کرد.

در پی ترور و شهادت محسن فخری زاده مجمع روحانیون مبارز پیام تسلیتی صادر کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پی ترور شهید دکتر محسن فخری زاده پیام تسلیتی صادر و تاکید کرد که خون شهدای هسته ای طومار رژیم صهیونیستی را در هم می پیچد.

مقام معظم رهبری در پی اقدام تروریستی در به شهادت رساندن دانشمند برجسته کشورمان خواستار مجازات عاملان این جنایت شدند. بیانات ایشان در این رابطه بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشته است.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در پی ترور محسن فخری زاده پیامی صادر کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پی ترور دانشمند هسته‌ای شهید دکتر محسن فخری‌زاده پیامی صادر کردند که این پیام بازتاب زیادی در رسانه های عربی به دنبال داشت.

سفارت لبنان در ایران در پیامی ترور محسن فخری زاده را محکوم کرده و خواستار محاکمه بانیان آن شد.

نماینده جنوب استان بوشهر در پیامی ترور ناجوانمردانه‌ی محسن فخری‌زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع کشورمان را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان اخبار منتشر شده در خصوص حکم 20 سال حبس برای اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان را نادرست خواند.

نماینده ولی فقیه در امور حج با صدور پیام تسلیت در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده، گفت: این دانشمند برجسته همواره خاری در چشم دشمنان بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی اعلام کرد: تقریبا تمام رسانه های کرواسی تصاویر سخنرانی نتانیاهو هنگام نام بردن شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را منتشر کردند.

بیستمین همایش مشترک باستان شناسی ایران و ژاپن امروز با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو، دانشگاه کانازاوا ژاپن و پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری ایران به صورت آنلاین برگزار شد.

سفیر کشورمان در لندن ترور روز گذشته دانشمند برجسته کشورمان را نقض قوانین بین المللی تلقی کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان در پی ترور شهید محسن فخری زاده، خویشتنداری طرف‌ها برای پرهیز از تشدید هرگونه تنش که می‌تواند گفت‌وگوها درخصوص برنامه هسته ای ایران را تضعیف کند، را خواستار شد.