یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تبریک هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: وزارت دفاع با تمام توان در جهت تجهیز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام خواهد کرد.

‌رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در پیامی به امیر خانزادی، روز نیروی دریایی ارتش را تبریک گفت.

یک فعال سیاسی با اشاره به ضرورت همکاری مردم با دولت در اجرای قرنطینه گفت: دولت به اقشاری که از قرنطینه آسیب می بینند کمک کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد که شعاع عظمت و اقتدار این نیرو، رویای استکبار جهانی و قدرت های فرا منطقه ای برای تسلط بر مولفه های امنیتی منطقه را باطل کرد.

قائم مقام حزب اتحاد ملت شروط این تشکل سیاسی اصلاح طلب برای ائتلاف با احزاب اصلاح طلب در انتخابات 1400 را بیان کرد.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه معاون راهبردی قوه قضاییه، بازداشت 12 نفر از کارکنان متخلف قوه قضاییه، برگزاری دادگاه سیاسی حسام الدین آشنا (مشاور رییس جمهور) و ... از جمله اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته گذشته بود.

مدتی است که رسانه‌های اجتماعی تریبون رسمی سیاستمداران و هنرمندان شده اند. سیاستمداران مهمترین مواضع سیاسی را در توئیتر منتشر و هنرمندان فعالیت‌های رسمی و اظهارنظرهای حرفه‌ای در خود را در اینستاگرام اعلام می‌کنند؛ موضوعی که شاید در ظاهر ساده و حتی بی‌اهمیت باشد، اما به باور کارشناسان رسانه ناشی از پایین بودن سواد رسانه‌ای است و نتیجه خوبی هم به دنبال ندارد.

یک نماینده سابق مجلس گفت: امروز مشکلی با عدالت در مقام حرف نداریم؛ بلکه مشکل عمده ما در مقام عمل است.

انتخابات ایالات متحده آمریکا مصادف با سیزدهم آبان ماه برگزار شد. جو بایدن دموکرات، پیروز صف‌آرایی جمهوری خواهان به کاندیداتوری دونالد ترامپ و حزب دموکرات بود. نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نظرات متفاوتی در مورد سرنوشت رابطه ایران و ایالت متحده دارند؛ از احتمال بازگشت بایدن به تعهدات نقض شده برجامی گرفته تا رد هر گونه امکان ارتباط بین ایران و آمریکا.

یک کارشناس مسائل بین الملل، اظهار کرد: سیاست خارجی دولت بایدن در مورد ایران همانند ترامپ مبتنی بر به گفته آنها ''مهار ایران'' خواهد بود، گرچه روش های متفاوتی را در این زمینه اعمال خواهد کرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: اصل بر این است که هفته آینده ادارات تعطیل هستند، مگر آن عده‌ای که حضورشان با تشخیص بالاترین مقام دستگاه، ضروری تشخیص داده شود.

نیروی دریایی ارتش به مناسبت فرارسیدن هفتم آذر، سالروز حماسه‌آفرینی پرسنل ناوچه موشک‌انداز «پیکان» که به عنوان «روز نیروی دریایی ارتش» نامگذاری شده است، بیانیه‌ای صادر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه که به‌تازگی به افغانستان سفر کرده است، گزارشی از این سفر در صفحه توئیتر خود منتشر کرد.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور زاگرب - پایتخت کرواسی - با تقدیر ویژه از سه کاریکاتوریست ایرانی به کار خود پایان داد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی حاشیه نشینی را تهدیدی برای ساوه دانست و خواستار قانونمند شدن ساخت و سازها با تقویت نظارت در این شهر شد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال از وزیر راه درباره هک شدن اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی و انتشار آن به بیرون خبر داد.