یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه انقلاب سوم صنعت هوانوردی بحث عمودپروازها یا VTOL است و عمده کشورهای پیشرو در صنعت هوایی نیز در این حوزه فعال شده‌اند، تمام سعی و تلاش‌مان بر این است که در آینده نزدیک جزو کشورهای برتر در حوزه عمودپروازها باشیم اگرچه افق نقشه راه ما فراتر از این می باشد.

در مراسمی به مناسبت هفته بسیج مستضعفین بیش از هزار شناور سبک و نیمه سنگین مردمی بسیج دریایی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عمومی سواحل بندرعباس و تنگه هرمز رژه رفتند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد شرکت ملی نفت مشخص است.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس گفت: گران شدن قیمت مرغ هیچ توجیهی ندارد و قابل دفاع نیست، چرا که معتقدم مسئولان مربوط و دستگاه های نظارتی به وظیفه خود عمل نکرده‌اند.

صوفی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و قرنطینه یک تکلیف است.

یک حقوقدان گفت: مجازات قتل نباید به اعتبار نسبت خونی مرتکب، مشمول تخفیف باشد چرا که کودک کالای تحت تملک والد نیست.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مشاغلی که در این مدت به دلیل شیوع کرونا ویروس دچار خسارت شدند از دولت خواست که این مشاغل را مورد حمایت قرار بدهد.

رئیس دیوان داوری مرکز وکلای قوه قضائیه با انتقاد از طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: در تعریف کسب و کار، "قیمت" اساس کار است و به ازای یک کالا یا خدمت، مبلغ معینی تعیین می‌شود در حالی که نمی‌شود به کار وکالت، بازاری نگاه شود؛ آیا می‌توانیم جان و مال و آبروی مردم را در یک کفه ترازو قرار دهیم و برای آن قیمت بگذاریم؟

یک کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه عربستان یکی از نگران‌ترین کشورهای منطقه به لیل تغییر سیاست‌های آمریکا در دولت بایدن است، گفت: پمپئو و نتانیاهو با انجام سفر به منطقه درصدد کاهش نگرانی کشورهای عربی از تغییر سیاست‌های آمریکا هستند.

جلسه بررسی راهکارهای تامین واکسن کرونا عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

مهدی شوشتری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، روز چهارشنبه 5 آذرماه با آزاد توفیق استاندار حلبچه در محل سرکنسولگری ملاقات کرد.

وبینار حسین جابری انصاری معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارج با رؤسای نمایندگی‌های ایران در عراق برگزار شد.

مقامات ارشد تروئیکای اروپا مدعی شده‌اند که قدرت‌های اروپایی چشم انتظار دولت بایدن برای کاهش سریع تنش‌ها با تهران هستند اما واشنگتن را برای ورود سریع به برجام تحت فشار نخواهند گذاشت.

یک فعال اقتصادی و دو شهروند ایرانی که به اتهامات واهی، در خارج از کشور بازداشت شده بودند، با یک جاسوس دو تابعیتی که برای رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کرد، تبادل و آزاد شدند.

در پی درخواست کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا برای پاسخ به برخی شبهات مطرح شده در فضای مجازی، وزیر بهداشت در نامه‌ای به این شبهات، پاسخ داد.

آیین کلنگ زنی احداث شهرک مسکونی مزین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان هرمزگان با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه برگزار شد.