یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا و دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی از اظهار نظر درباره ترور محسن فخری زاده خودداری کرده اند.

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پی شهادت محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع پیام تبریک و تسلیتی به امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صادر کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در واکنش به ترور شهید دانشمند محسن فخری‌زاده گفت: آیا هنوز عده‌ای ترسو، دل به مذاکره بسته‌اند و اعتماد به خیانتکاران جهان را مزمزه می‌کنند؟

امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای تفصیلی به بیان موضوعات مختلفی از جمله همکاری میان نیروهای مسلح کشور، جدیدترین تحولات منطقه، توانمندی‌های دفاعی کشور و موضوعات شخصی و خانوادگی پرداخت.

رئیس‌جمهور آمریکا اخبار ترور امروز رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع کشورمان را بازنشر داد.

رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی ترور محسن فخری زاده را محکوم و تاکید کرد: نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، دستگیری و اشد مجازات عوامل این حادثه تروریستی اقدامات لازم را به انجام رسانند.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به ترور شهید دانشمند محسن فخری‌زاده گفت: دولت‌های تروریست تاوان سختی خواهند داد. ضمن اینکه این توحش، خللی در عزم و اراده نظام و دانشمندان ما برای دستیابی به علوم مدرن و ارتقای دانش ایجاد نمی‌کند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع گفت: ایمان و علم را نمی‌توان با ترور نابود کرد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه ای نحوه ارائه خدمات کنسولی در دو هفته آینده را تشریح کرد.

مشاور رئیس جمهوری در واکنش به شهادت محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع تصریح کرد: نوآوری‌های پیشرفته دفاعی تداوم خواهد داشت.

مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی و وزیر پیشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی با تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند کشورمان که ظهر جمعه در اقدامی تروریستی به شهادت رسید، تصریح کرد: همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان‌شان می‌کنیم!

وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد نشانه‌های جدی از نقش اسراییل در ترور دانشمند برجسته کشورمان دیده می شود.

در پی ترور محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که منجر به شهادت وی شد، سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت وی تصریح کرد: گروههای تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به ترور دانشمند ایرانی تاکید کرد: انتقام حق ماست.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدرو بیانیه ای اقدام تروریستی و کوردلانه ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست‌ها را به شدت محکوم کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی به شهادت محسن فخری‌زاده در یک عملیات تروریستی واکنش نشان داد.