یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده دانشمند کشورمان گفت: این تروز نشانگر تلاش محور آمریکایی - صهیونیستی برای تداوم ضربه زدن به پیشرفت علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران است. دشمنان دست از توطئه بر نمی‌دارند.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای از به شهادت رسیدن رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی خبر داد.

دانشمند ایرانی که بعد از ظهر امروز مورد حمله تروریستی قرار گرفت به بیمارستان منتقل شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مطابق معمول روزهای جمعه در پیامی تحت عنوان پیام آدینه به مسائل سیاسی و نکات مهم روز پرداخته است.

برخی منابع از ترور دانشمند ایرانی خبر دادند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که برای هیچ یک از دانشمندان هسته‌ای کشورمان حادثه‌ای پیش نیامده است.

عباس اخوندی طی یادداشتی از تعلیق حساب توییتری خود خبر داد.

گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی درباره واژه‌های مربوط به نیروی دریایی توضیحی ارائه کرده است.

سخنگوی دولت با اشاره به انتشار خبری درباره شلاق‌خوردن یک کارگر، گفت: من دلیل شلاق خوردن این کارگر را نمی‌دانم اما شلاق بر تن هر انسان و کارگری نگرانم کرده و آزارم می‌دهد.

رییس بسیج اساتید کشور گفت: تجربه سیل، زلزله و کرونا در ایران ره‌آموز این واقعیت است که کشور به قرارگاه مرکزی مردم‌نهاد برای گذار از بحران‌ها نیازمند است.

انجمن‌های اسلامی دانشجویان بریتانیا با انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برای تشکیل «جبهه ضداسکتباری» در غرب همکاری می‌کنند.

جانشین وزیر دفاع در پیامی از رشادت های دریادلان نیروی دریایی ارتش تقدیر کرد.

در پی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر ارائه فهرست 50 موسسه متخلف در بورس به دادستانی تهران به منظور برخورد قضایی، دادستان تهران اعلام کرد که تاکنون گزارشی از تخلفات و معرفی موسسات متخلف به دادستانی تهران ارائه و گزارش نشده است.

آبان ماه امسال بیشترین تعداد تعرض به زمینهای دولتی به ترتیب در جنوب کرمان، بوشهر و ایرانشهر اتفاق افتاده و از نظر مساحت نیز استانهای تهران، فارس و لرستان در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند.

سعید خطیب زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه درگذشت دکتر استادزاده عضو هیات علمی معاونت گسترش زبان فارسی مرکز همکاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را تسلیت گفت.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه، توضیحاتی در مورد جزئیات تبادل زندانیان ایرانی و استرالیایی منتشر کرد.