یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستعفین در پی پیام روز گذشته (چهارشنبه) حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب به مناسبت 5 آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل طی پیامی از ایشان قدردانی و تشکر کرد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه پتروشیمی لردگان می‌تواند تحول بسیار خوبی در این منطقه ایجاد کند، گفت: این پتروشیمی در صورت تولید با ظرفیت صد در صد ظرف حدود چهار سال می‌تواند سرمایه‌گذاری انجام شده 875 میلیون یورویی را بازگرداند که این نکته مهمی برای مردم و سرمایه‌گذاران است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند اعلام کرد: بیستمین مرحله انتقال زندانیان ایرانی از تایلند انجام شد.

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان از دیدار با سفیر ترکیه در آذربایجان و گفت و گو درباره مسائل دوجانبه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، صبح امروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، اظهار کرد: «آنهایی که می‌خواستند ملت ایران سال 97 جشن سالگرد پیروزی انقلاب خود را نبینند و وارد ایران شوند، همه سرنگون شدند و همه دوران قلدری‌هایشان پایان یافت و چند هفته دیگر به زباله دان ریخته می‌شوند.»

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه فصل های عمران شهری مساعدت لازم انجام می شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا و فرماندهان نیروی زمینی، نیروی پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش طی پیام های جداگانه‌ای، روز نیروی دریایی ارتش را تبریک گفتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از اعتراض این کشور به واشنگتن پس از مطرح کردن اتهاماتی مرتبط با ایران علیه چهار نهاد چینی و تحریم آنها خبر داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی از اظهار لطف و پیام الهام بخش و امیدآفرین رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا به آحاد بسیجیان قدردانی کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات یکشنبه و چهارشنبه هفته آینده تحقیق و تفحص از عملکرد شرکتهای خودروسازی و طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را در دستورکار دارند.

در سی و چهارمین هفته از بهره‌برداری از طرح‌های ملی سراسر کشور صبح پنج‌شنبه 3 طرح ملی وزارت نفت با سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای 850 نفر در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و بوشهر با دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهوری با اشاره به پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت: آنهایی که می‌خواستند ملت ایران سال 97 جشن سالگرد پیروزی انقلاب خود را نبینند و آنها وارد ایران شوند، همه سرنگون شدند و همه دوران قلدری‌هایشان پایان یافت و چند هفته دیگر به زباله دان ریخته می‌شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان از مزایده اموال محکومان پرونده لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزادشهر خبر داد.

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور با توجه به برگزاری چهار انتخابات مهم در خرداد 1400، در فراخوانی از دانشگاهیان، فعالان سیاسی، حزبی و رسانه ای دعوت کرد تا دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در ارتباط با تمهیدات حقوقی و اجرایی برگزاری انتخابات 1400 در شرایط شیوع ویروس کرونا ارائه کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: برخی کشورها با تحمیل تحریم‌های یکجانبه علیه مردم سوریه، ممانعت از تلاشهای بین‌المللی برای بازگشت پناهندگان و آوارگان سوری و نیز کارشکنی در فرآیند سیاسی، در صدد طولانی‌تر کردن بحران سوریه و تحمیل ارائه خود بر مردم آن هستند.