یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری از گفت‌وگوی تلفنی حسن روحانی با تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر خیر داد.

رئیس جمهور روابط تهران - دوحه را دوستانه و رو به توسعه دانست و تاکید کرد که اراده جمهوری اسلامی ایران گفت و گو، تفاهم و روابط برادرانه با کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که واشنگتن تحریم‌های جدید را علیه ایران وضع می‌کند.

یک نماینده سابق گفت: مجلس یازدهم تند رفت؛ باید کنار دولت می‌ماند و حمایتش می کرد.

محسن رضایی گفت: از همه زیرمجموعه های دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام می خواهم ضمن تسریع در بازنگری سیاستهای کلی مسکن، این وظیفه مهم و ملی را به گونه ای انجام دهند که مطمئن شویم اصل 31 قانون اساسی اجرا شود، حق مسکن همه اقشار جامعه رعایت گردد و حوادث تلخ کرمانشاه، اهواز و بندرعباس تکرار نشود.

سخنان صبح امروز رئیس جمهور کشورمان در هیات دولت بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

سعید خطیب زاده، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه که به منظور بحث وتبادل نظر در خصوص همکاری‌های فرهنگی و رسانه ای به افغانستان سفر کرده است در خلال حضور در این کشور با برخی ازمقامات کنونی و سابق افغانستان دیدار کرد.

عصر امروز محمد جواد ظریف و جیحون بایرام اف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بصورت ویدئو کنفرانس آخرین تحولات روابط دو جانبه و شرایط پسا جنگ در منطقه را بررسی کردند.

سفیر ایران در پکن در سمینار سرمایه گذاری فرامرزی چین به معرفی ظرفیتهای سرمایه‌گذاری ایران در دوره پسا کرونا پرداخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با «حامد کرزای»، رئیس جمهور سابق افغانستان دیدار و رایزنی کرد.

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق گفت که دولت کشورش از پیگیری برخی پرونده‌های سرنوشت ساز مانند پرونده ترور فرماندهان پیروزی چشم پوشی می کند.

رییس مجلس شورای اسلامی مأموریت امروز جوانان را شکستن حلقه‌های تو در توی سوءمدیریت، ناکارآمدی و انفعال در کشور دانست و گفت که جوان ایرانی به ویژه جوان بسیجی باید خود را مرکز عالم بداند.

روزنامه نشنال اینترست در بخشی از یک تحلیل مطرح کرد که سیاست های دولت دونالد ترامپ در قبال ایران علیرغم پافشاری آن در پایان مدت روی کار بودنش هم، شکست خورده است.

سردار حاجی زاده در پیامی به مناسبت هفته بسیج گفت: بسیج توانمندی های تحسین برانگیز و عظیمی را از بدو تاسیس به نمایش گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی در سلسله نشست های همایش بین المللی گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز به تبیین سبک زندگی اسلامی در مکتب شهید سلیمانی پرداخت.

وزیر امور خارجه ایتالیا در یک کنفرانس گفت که کشورش قصد دارد همراه با شرکای اروپایی‌اش اجرای برجام را احیا کند.