یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار بیش از هر چیز دنبال خیال خام نابودی ایران اسلامی است؛ روزی با برجام، روزی دیگر با تحریم و امروز هم با ترور.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را لکه ننگی بر پیشانی سرویسهای موساد و سیا دانست و گفت که اسرائیلی ها در روزهای پایانی ترامپ با این حرکات مذبوحانه به دنبال یک جنگ تمام عیار در منطقه هستند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین به ترور دانشمند برجسته کشورمان واکنش نشان داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت محسن فخری‌زاده عزم ما را در پیگیری راه اعتلای علمی برای پیشرفت کشور راسخ‌تر می کند.

معاون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا هدف ترور امروز دانشمند ایرانی را ممانعت از دیپلماسی تلقی کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بیان جزئیاتی از عملیات ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه پرداخت.

نخست‌وزیر پیشین سوئد در پیامی توییتری اظهار کرد که به احتمال زیاد ترور امروز دانشمند ایرانی اتفاقی نبوده و یک تصمیم سیاسی انگیزه مسبب آن بوده است.

فرمانده کل ارتش در پیامی، با تبریک و تسلیت شهادت محسن فخرزاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تصریح کرد: دست جنایکار آمریکا، رژیم منحوس صهیونیستی و منافقین کوردل در این جنایت به وضوح و آشکارا دیده می شود.

وزیر اطلاعات از آغاز شناسایی عناصر خود فروخته و عاملان ترور و به شهادت رساندن محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع خبر داد.

دکتر علی لاریجانی، مشاور مقام معظم رهبری با صدور پیامی شهادت محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای را تسلیت گفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ترور محسن فخری زاده در توییتی نوشت: انقلابی ها فقط حذف فیزیکی می شوند.

رییس قوه قضاییه در پیامی با اشاره به ترور محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضایی ذیربط، موظفند در اسرع وقت و با بکارگیری تمام توان اطلاعاتی در جهت شناسایی و دستگیری عناصر مزدور و جنایت‌کار، اقدام و کلیه‌ی دست اندرکاران این جنایت اعم از آمران، طراحان و مباشران، مورد محاکمه قرار گرفته و به سزای اعمالشان برسند.

شبکه لبنانی المیادین به نقل از رسانه های صهیونیستی از احتمال دست داشتن این رژیم در ترور دانشمند برجسته کشورمان خبر داد.

سفارت ایران در روسیه در بیانیه ای ترور «محسن فخری زاده» دانشمند کشورمان را تسلیت گفت.

رئیس فراکسیون زنان مجلس در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده گفت: در مقابل دشمنی که دانشمند را با گلوله هدف قرار می‌دهد سخن از مذاکره، ذلت است.

رضا نصری گفت: اولین پاسخ سیاسی به ترور شهید محسن فخری‌زاده می‌تواند به‌کارگیری تمام توان و ابزار دیپلماتیک - از جمله تریبون شورای امنیت - برای آغاز یک کارزار بین‌المللی علیه برنامه سلاح هسته‌ای اسرائیل باشد.