یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رییس مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس توسعه میراث شهید فخری‌زاده در صنعت هسته‌ای را با طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» پیگیری می‌کند.

نیویورک تایمز به نقل از 3 منبع اطلاعاتی مدعی شد که رژیم صهیونیستی در ترور شهید محسن فخری‌زاده دخیل بوده است.

رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع گفت که باید دید این بار مجامع حقوق بشری سکوت مرگبار خود را خواهند شکست؟

فرمانده ناجا در پیامی حادثه تروریستی آبسرد دماوند را محکوم و شهادت دانشمند هسته‌ای "محسن فخری‌زاده" را به محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، خانواده وی و ملت شهید پرور ایران تبریک و تسلیت گفت.

مشاور رئیس جمهوری در پی به شهادت رسیدن محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در یک عملیات تروریستی در شهرستان دماوند استان تهران یادداشتی کوتاه با عنوان «چهار اصل راهبردی برای آینده نبرد» منتشر کرد.

جنبش انصارالله یمن در واکنش به ترور دانشمند برجسته کشورمان اعلام کرد که این جنبش بر حق تهران در پاسخ به طراحان و اجرا کنندگان این جنایت تاکید دارد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت شناسایی و محاکمه عوامل ترور محسن فخری‌زاده گفت: هزاران «فخری زاده» در کشور داریم که با اراده ای مستحکم تر برای گرفتن انتقام سخت از دشمنان این مرز و بوم به میدان خواهند آمد.

دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی شهادت دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته فیزیک و مجاهد خستگی‌ناپذیر کشور در عرصه‌های علم و فناوری را به مقام معظم رهبری مدظله العالی، جامعه علمی کشور و مردم شریف ایران تبریک و تسلیت گفت و از نهادهای قضائی کشور، پیگرد حقوقی و از نهادهای نظامی و امنیتی اقدام متقابل و صیانت و حفاظت از دانشمندان راهبردی کشور را خواستار شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه و به شهادت رسیدن او خاطر نشان کرد: برای ما روشن و محرز است این نوع خباثت ها و دشمنی ها و این حجم و عمق از کینه نسبت به مردم عزیز ایران و خادمان آنها همواره از سوی رژیم صهیونسیتی و حامیان خارجی و عوامل داخلی آنها شاهد بودیم و به روشنی می‌توان دست آنها را در این حادثه دید.

جنبش مجاهدین فلسطین در واکنش به ترور دانشمند برجسته کشورمان اعلام کرد که انگشت اتهام به سوی دشمن صهیونیستی است.

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی باید بهای ترور فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را بپردازد، گفت که در دنیایی با قانون جنگل، تلافی تنها راه پایان دادن به اقدامات جنایتکارانه آمریکا، اسرائیل و مزدوران آنهاست.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در واکنش به ترور محسن فخری زاده پیامی صادر کرد.

وزیر ورزش و جوانان در پی ترور ناجوانمردانه شهید دکتر محسن فخری‌زاده پیام تسلیتی صادر کرد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع تاکید کرد: غرب دوباره پروژه ناجوانمردانه ترور دانشمندان کشور را در پیش گرفته است.

نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع تاکید کرد: ترور دانشمندان و نخبگان، راهبرد دشمن در کنار جنگ نرم و میز مذاکره است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در پی ترور «محسن فخری‌زاده» دانشمند برجسته کشورمان با انتشار تصویری به این حادثه تروریستی واکنش نشان داد.